Powered By Blogger

lördag 19 januari 2013

Stark kyla....ljuvlig doft....mätt o belåten...

I morse vaknade jag av en ljuvlig doft från köket. Matte hade en kyckling i ugnen och det bästa av allt var att jag skulle få den i maten.

Det var oerhört kallt när Robban och jag kom ut för att gå morgonrundan så den gick snabbare än vanligt. Så fort som jag hade gjort mina toabestyr vände vi hem igen......

När vi kom hem hade matte städat och lagt ut de nya mattorna som hon köpte igår. En ligger i Robbans rum och meningen är att jag ska kunna lägga mig på den om jag vill eftersom Iris oftast lägger beslag på min bädd....Den katten kan verkligen bre ut sig och inte flyttar hon sig självmant heller.....

Jag hade hoppats på kyckling till frukost men den var inte klar så jag fick falukorv i stället. Inte lika gott förstås men hungrig som jag var så slukade jag allt, ja till och med riset som jag annars brukar peta undan lite av....men det är svårt när det blandas i färskfodret.....


Vi gick en längre promenad senare på dagen. Solen sken men det var fortfarande lika kallt. Jag fick springa lös en stund och det är ju inte så ofta som det sker här så det var jag tacksam över....Jättekul att kunna sniffa och lukta där man vill utan att någon ska styra en i kopplet.......









Jag fick syn på en stor schäfer men jag sa inget för en gångs skull. Han verkade inte vilja mucka så då fick det vara.....

När vi sedan passerade fotbollsplanen så var det barn som åkte skridskor på den nyspolade isen...De verkade ha jättekul trots kylan......


.......men jag undrar vad som händer där borta? Äsch det var visst inget intressant....

Sedan gick vi hem för matte höll på att frysa ihjäl sa hon ...Jag tycker att det är skönt med kylan men matte får ont i hela kroppen så jag fick ta hänsyn till det......Lite synd faktiskt men Robban och jag har sedan varit ute ett par gånger till så jag har fått röra på mig och busat runt lite i snön som jag brukar göra.......


I kvällsmaten fick jag äntligen det goda kycklingköttet...mums......och så fick jag en ostmacka i kväll så nu är jag mätt och belåten.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar