Powered By Blogger

söndag 6 januari 2013

Rädda hundar....Båtsman......kattjakt...

 
 
Undrar vad som hörs där borta? Äsch, det var visst ingenting... vi kunde fortsätta vår promenad utan några egentliga incidenter inträffade........
 
 
Vi gick förbi närbutiken för att matte skulle hämta ut sina dammsugarpåsar som hon prenumererar på. Jag lovar att det går åt en hel del nu när både jag och Leo fäller så mycket.....
 
 
Jag slapp stå ensam uppbunden utanför butiken ifall det skulle smälla. Robban var kvar hos mig medan vi väntade på matte. Jag fick jättemycket beröm för att jag uppträdde så lugnt och  fint när en dam kom och band upp sina två små hundar utanför butiken. Båda hundarna såg livrädda ut när de såg mig. De kröp ihop och satt tätt intill varandra men jag låtsades inte se dem. Dessutom kom en rhodesian ridgebackkille dit. Sedan tidigare vet jag att den hunden är jätterädd för mig så jag lät bli att morska upp mig även om jag var i valet och kvalet om jag skulle göra det men Robban gav mig inget val förstås. Tror att den andra hunden var tacksam för det.........
 
 
Däremot har jag vid flera tillfällen fått höra av folk som har passerat oss idag....Titta, vilken fin och stilig Båtsman....sååå mysig och stor han är.........Hallå, jag är ingen kille!!!! När ska folk inse att jag är en tjej egentligen? Matte har tröttnat på att tala om vilket kön jag är och Robban bryr sig inte heller......men det är inte alls kul att få höra det här jämt......Jag känner mig kränkt....
 
 
 
Leo och jag har haft kul idag. Vi har jagat varandra men han är lite feg tycker jag för när han tror att jag ska få tag i honom så hoppar han upp på ett bord och där sitter han och slår mig i huvudet med sina små tassar....Vi leker allt oftare med varandra och just jakten är extra kul men han är snabb och svår att få tag i.......
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar