Powered By Blogger

onsdag 23 januari 2013

Ommöblering........kurragömma...

Idag har det faktiskt inte hänt så mycket spännande saker. Robban och jag har varit ute på våra  vanliga promenader........och inget speciellt hände under dem mer än att jag fick busa runt lite i snön......




Robban såg ingen mask i avföringen och jag är jättebra i magen. Har det varit någon mask så fick jag nog ut den i förrgår......Hur som helst är avmaskningskuren över nu och det är ju skönt förstås......


Matte har inte varit ute på hela dagen för hon fick för sig att möblera om och det har tagit hela dagen och hon är inte klar ännu...Robban hjälpte till att flytta möbler men att plocka ur och sedan i alla böcker i hyllorna och allt annat har tagit en evig tid......Datorn och en massa andra maskiner skulle flyttas också så Robban fick dra om alla sladdar och det var tydligen inte helt lätt....Ett tag trodde jag att han skulle glömma bort att gå ut med mig men det gjorde han inte. Vi gick bara ut lite senare än vanligt då vi skulle gå den längre promenaden........men det var trist att vänta.....




Foderbilen kom med varorna som matte hade beställt. Iris blev jätteglad när hon nu fick sitt favoritfoder igen....Det tog slut igår så hon var lite sur i morse när hon var tvungen att äta något av de andra fodren....



Jag har busat en del med katterna idag också. Vi lekte kurragömma och det märks att framför allt Leo tycker att det är jättekul.......Han brukar låtsas att han är rädd för mig men jag vet att han bara gör sig till.....




Iris har väl mest sprungit i vägen för både matte och Robban. Jag har faktiskt aldrig stött på någon som är så nyfiken som hon är......allting ser hon och allt ska undersökas......






Nu är det i alla fall dags för mig att sova. Undrar var matte har tänkt ligga för hennes säng är full med prylar fortfarande? Det lär ta sin lilla tid innan hon har fått ordning på det men det är ju inte mina problem förstås....Jag lägger mig hos Robban......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar