Powered By Blogger

tisdag 15 januari 2013

Orolig natt....lite väl skällig......mörkrädd...

Jag var alldeles för trött för att blogga igår kväll så jag gör det nu i stället.......

Vid tretiden på natten till igår så blev jag plötsligt jättenödig och var tvungen att gå ut. Nej, jag var inte dålig i magen men jag hade fått mer mat på dagen än vad jag brukar äta så det satte väl sprätt på magen kan jag tänka mig....Hur som helst så trodde tydligen Leo att det var dags för mat när jag kom in igen......Han förde ett himla oväsen. Det var omöjligt att somna om. Leo gick omkring och skrek hela tiden så matte kunde förstås inte sova hon heller....Inte förrän efter ett par timmar kunde vi somna och då efter ren utmattning. Leo hade äntligen tystnat. Han insåg väl till slut att det inte hjälpte hur högt han än skrek........Det är så löjligt av honom för det finns alltid torrfoder framme men det vill han inte ha......Iris älskar ju det fodret så det borde duga till Leo också, åtminstone i nödfall....är man hungrig så är man....





För övrigt hände väl inte något särskilt under dagen men det var några incidenter som jag reagerade på......När vi gick förbi närbutiken så stod det två hundar fastbundna där och den ena skällde högt och ljudligt så jag var tvungen att säga till honom fast det gillade inte matte. Hon sa att jag själv brukar låta lika illa när jag står där så jag har ingen anledning att tillrättavisa någon annan som också ogillar att stå där.......Matte har kanske en poäng där....


Vi gick vidare och när vi passerar fotbollsplanen så ser jag några gubbar som sprutar vatten. Ja, det såg verkligen mystiskt ut så jag skällde lite på dem också men matte sa att de var i färd med att göra en skridskobana till barnen så de fick spruta vatten där. Den förklaringen godtog jag så jag lät dem vara. Det såg faktiskt riktigt skojigt ut med den höga vattenstrålen.....


Jag ska erkänna att jag har varit lite väl skällig idag. Jag har skällt ut ett stort plakat som enligt Robban har funnits där hur länge som helst och sedan var det en  papperskorg som såg skum ut i skymningen......Matte säger att jag är lite väl gammal för att vara i spökåldern men jag kan faktiskt inte rå för att jag är mörkrädd och inte alltid ser vad som dyker upp där ute.....


Eftersom jag hade gjort mina toabestyr på natten så var jag inte nödig under dagen och av den anledningen så tänkte Robban ta en lite längre promenad med mig sent på kvällen så att jag inte skulle behöva gå ut i natt igen men när vi hade varit ute en stund så hördes världens smällande så då fick jag bråttom hem igen. Tänk att de aldrig slutar smälla någon gång...Det är jätteläbbigt tycker jag..........Hur som helst har jag sovit lugnt i natt och inte behövt ut på toa och det var ju skönt.....


Jag vet inte vad vi ska göra idag? Det snöar massor i alla fall så jag lär väl få leka i snön hoppas jag......Det är jättestora snöflingor....jippie....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar