Powered By Blogger

onsdag 9 januari 2013

Ängslig hund....högljudd....dofter.....

Ja, vad ska jag säga om den här dagen då? Jag tog sovmorgon och gick inte ut på morgonrundan förrän vid elvasnåret....Det var mycket halt och knaggligt bitvis men vi klarade oss runt utan några incidenter........

.....sedan hem för att äta frukost. I maten hade matte blandat i fisk, ris, kokta morötter och lite överbliven ost. Ja, jag var jättehungrig så det försvann snabbt.......

Matte dammsög som vanligt. Den maskinen får verkligen jobba...och det verkar nästan lönlöst för golven är snabbt täckta av mitt hår igen......trots att jag blir kammad och borstad och det rycks loss lite tussar då och då.....Jag får både rapsolja, alger och b-vitaminer i maten vid varje måltid men det tycks inte hjälpa så mycket just nu....


Sedan gick vi en ny promenad och denna gång skulle vi förbi närbutiken för att matte skulle köpa Bregott.......




Undrar hur länge matte ska vara inne i butiken?


Vad är det här för spännande doft egentligen?


Precis innan matte var klar med sitt inköp fick jag syn på att det satt en mindre hund uppe på en bänk utanför pizzerian intill närbutiken. Han låtsades inte se mig. Jag satte igång en diskussion men han svarade inte utan kollade bara ängsligt in genom fönstret till pizzerian. Antagligen var hans husse där inne........Jag tystnade direkt när matte kom för jag vet att hon inte gillar mitt högljudda språk....och mycket riktigt så sa hon till mig att inte skrämma hunden som för övrigt var en bulldog av något slag.....






Det är inte klokt så många intressanta dofter det finns. Här kände jag en ny precis utanför vårt hus. Undrar vem som har varit här?

Matte säger att jag inte bara ser ut som en kille utan även uppträder som en sån vad hon nu menar med det? Jag har ju fattat att det har med mitt intresse för dofter och lukter att göra.......men det är väl inget fel i att vara nyfiken?

Ja, för övrigt har jag lekt en stund med både boll och katter som vanligt...




.Leo var tydligen lite frusen idag för han la sig under en filt på mattes säng och låg där länge......Nu är det ganska så svalt i hennes rum men Leo brukar inte bry sig om det annars......





Iris har också varit lugnare än vanligt idag tycker jag.......en favoritställning som hon har....


Matte var ovanligt generös i kväll för jag fick både en ostmacka och mitt kvällskex......Det är så himla skönt att min mage sköter sig numera så att jag kan äta det mesta utan att magen reagerar.......



2 kommentarer:

  1. Ostmacka på kvällen det vill jag också ha! Undrar hur jag ska kunna övertyga min matte om att jag ska få det?
    Ha det gott!
    Puss från Melody

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej lilla söta Melody! Om du ser jätteledsen ut för att du är så hungrig så kanske din matte ger dig en ostmacka också.....Stor bamsekram från Vera

      Radera