Powered By Blogger

tisdag 8 januari 2013

Ja, se det snöar.......hopkok

Snacka om att jag blev glad när jag kom ut för att gå morgonrundan och upptäckte all snö.....jippie......Jag studsade och hoppade av ren glädje...Det hade snöat hela natten och det fortsatte att snöa under promenaden.....så himla kul det var...Jag glömde nästan bort varför jag var ute.......och jag ville aldrig gå hem.......men så kom jag plötsligt på att jag skulle äta frukost och då gick det fort.......





När vi sedan skulle gå långpromenaden mitt på dagen så hade det börjat att töa så det var lite slaskigt här och där och mycket av snön var borta tyvärr......




Jag har hittat en mycket spännande doft....



Till kvällsmat idag fick jag ett riktigt hopkok men gott var det. Matte hade blandat i ris, pasta, fisk, köttbullar och kokta morötter i maten.....ja, till och med en liten bit gurka hittade jag....


Matte fick ett glatt besked idag. De ska komma och montera in skåpsluckorna som matte har beställt i slutet av veckan. Det blir nog väldigt fint har jag förstått.......

.......och så ringde Carina nyss från jobbet. Hon berättade att Nicklas hade börjat i skolan idag efter jullovet. Han måste ju åka både pendeltåg och buss för att komma dit och det var väl inte heller så himla kul att vara ute i det här vädret med den gipsade foten. Han kan ju inte få på sig vad som helst........

Nej, nu är det dags för kvällsrunda.........




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar