Powered By Blogger

söndag 20 januari 2013

Tur....otur...långtråkigt....

Idag har det både varit en turdag och en otursdag......Jag hade tur som slapp vara ensam hemma i många timmar medan matte och Robban var på hockey på Hovet. 

Matte hade otur för hon blev sjuk i någon influensa och kunde inte följa med. Det började faktiskt redan i natt märkte jag.....Vid tvåtiden vaknade matte av magont och illamående. Jag hörde att hon gick på toa och att hon sedan drack ett glas Samarin innan hon gick till sängs igen........men det var stört omöjligt att somna om för när matte var uppe så blev det fart på katterna. Leo ville ha mat som vanligt och Iris var väl mest utsövd och lekfull tror jag för det blev ett himla liv på båda två.....

Jag vet inte hur länge det dröjde innan vi kunde somna om men det tog sin lilla tid......sedan vaknade jag av att jag måste spy....Nu var det bara galla så matte gav mig ett hundkex för att jag inte skulle vara helt tom i magen innan frukosten serverades.

Matte tyckte att hon kände sig lite bättre i morse men tji fick hon för det dröjde inte länge förrän hon fick världens frossa och huvudvärk och så blev hon tvungen att springa på toa stup i ett......


Vid tolvtiden kom Nicklas. Både jag och Iris blev jätteglada. Vi "överföll" honom från varsitt håll och han fick inte sitta i fred i soffan. Jag har faktiskt saknat honom jättemycket och det hade tydligen Iris också gjort för hon ville bara sitta i hans knä.


Matte skulle bjuda Nicklas på lunch innan de skulle åka till Hovet. Matchen började klockan 16 så de var tvungna att åka strax före två. Carina jobbade så de skulle möta henne vid Hovet....Matte kände sig så illamående och risig så hon beslöt sig för att stanna hemma hos mig i stället.....Hon tyckte att det skulle bli för jobbigt med att först åka pendeltåg och sedan tvärbanan och så sitta på Hovet i flera timmar för att sedan åka samma resa hem igen.....Ja, jag blev ju glad att slippa vara ensam men samtidigt blev jag jätteledsen när Nicklas och Robban gick.........




Förresten så gick ju båda två med kryckor så det såg lite lustigt ut...Nicklas blev av med gipset i torsdags men han måste ta det försiktigt ett tag framöver även om foten har läkt fint.....


Ja, det har varit en ganska så långtråkig eftermiddag ändå för matte har inte orkat göra så mycket. Nu väntar jag på att Robban ska komma om någon timme.....Jag hörde av matte att Djurgården vann matchen med 5 - 1 och det var väl kul.....och viktigt har jag förstått.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar