Powered By Blogger

torsdag 17 januari 2013

Skiträdd....storhandlat....vackra systrar..

När vi precis hade kommit ut utanför dörren för att gå morgonrundan hörde jag världens smäll bakom mig. Jag blev skiträdd...Det visade sig vara några hantverkare som slog igen en dörr så himla hårt så de nästan skrämde livet ur mig....Det tog ju en stund innan jag fattade att det inte var något farligt för jag såg ju inte vart ljudet kom ifrån......

Hur som helst gick vi vår runda förbi småbåtshamnen. Där var det några karlar som pratade med varandra. Jag såg dem inte utan hörde dem bara och  eftersom mina nerver vid detta tillfälle låg utanpå kroppen så reagerade jag på varje ljud. Alltså, jag skällde på dem fast inte så mycket för Robban lugnade ner mig......




Jag fick min frukost när vi kom hem precis innan matte och Robban skulle iväg till ICA för att storhandla som de sa......Ja, nog hade de handlat alltid. De fick ta taxi hem för att få med sig alla kassar. Matte hade fått tag i kyckling till mig igen men hon fick bara köpa tre stycken för att det var specialpris på dem idag. Hon betalade 20 kr styck och det är visst billigt....Nu har jag massor av mat i frysen och det är ju skönt att veta att jag slipper oroa mig för att maten ska ta slut......

Förresten fick jag fläskfilé i kvällsmaten och det var ju inte så dumt det heller. Det var rester från mattes middag. Jag har en himla tur då jag får i stort sett alla matrester för det blir alltid såna över....eller nästan alltid....

Matte och Robban börjar tro att jag har minskat i vikt på grund av att jag har blivit av med filten som jag hade i magen. Matte tyckte tidigare att jag var svullen över buken och jag kommer ihåg att även veterinären tyckte det. Hon tryckte och klämde på min mage men hon kände inget konstigt då.....Ja, hur som helst är det himla skönt att jag fick upp den......Nu har jag i alla fall varit bra i magen sedan dess.......

Matte sa idag att nu ser jag lika fin ut i kroppen som mina två vackra systrar som vinner priser på utställningar. Matte har ju träffat dom och kan jämföra och det är ju kul att höra att jag också är vacker nu. Det är bara teckningen på min kropp som inte är som den ska enligt expertisen men vem bryr sig som matte brukar säga???

Ja, annars har jag varit väldigt trött idag och har sovit en hel del.......








Fast jag har ju lekt en stund med katterna också förstås. Roligast är det att jaga Leo men så fort jag kommer för nära så hoppar han upp på någon möbel där jag inte kan få tag i honom....den fegisen och retstickan...




Kvällskexet är uppätet så nu är det dags att sova.........men nu sätter tydligen den busiga Leo igång igen. Han älskar att slå i dörrarna på furuskåpet och det är verkligen enerverande. När han har fått upp dörrarna en bit så släpper han dem och det låter jättehögt och det kan han hålla på med jättelänge....Ett tag tejpade matte fast dörrarna. Jag tror att hon får göra det igen för det här är väldigt irriterande......framför allt om han får för sig att leka med dem mitt i natten som han gör ibland......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar