Powered By Blogger

fredag 18 januari 2013

Glömmer....avmaskning.....DIF....

Idag tycker jag att Robban har blivit lite väl irriterad på mig när vi har varit ute. Jag glömmer ju bort att kissa när det är så här mycket snö som jag kan busa i så det kan ta jättelång tid innan jag gör det. Det var tydligen lite för kallt för att han skulle tycka att det var skönt att vara ute idag...Vad vet jag? Jag tycker i alla fall att det är jätteskönt.....Nu sist vi var ute vid 18.30-tiden så skällde jag först ut en snöhög som såg skum ut och sedan en hund som jag såg på avstånd...Det var inte heller populärt....och så gillar inte Robban att jag blänger på folk som passerar....men jag måste ju se vad det är för typer som dyker upp i mörkret.......





Jag var ensam i ett par timmar idag också då matte och Robban åkte iväg för att handla. De kom hem med en vaxduk till köksbordet och ett par mattor. Det är bra kallt på golven  tycker till och med jag......

Och så hörde jag att matte hade köpt avmaskningsmedel till mig. Eftersom jag har minskat så mycket i vikt vill matte köra en avmaskningskur på mig ifall jag skulle ha mask. Det här låter ju inte kul precis men jag behöver inte ta kuren förrän på måndag för matte ska vara borta stor del av dagen på söndag och då vill hon inte riskera att jag har blivit dålig i magen av medlet när jag är ensam hemma i flera timmar......Tack för det.....men jag ser inte direkt fram mot söndagen precis för det är inte kul att vara ensam även om både Iris och Leo också är hemma. De har man ju inget sällskap av för de sover mest......men jag lovar att det blir fart på dem så fort matte stiger innanför dörren.....Det är likadant varje gång.....

Matte, Robban, Carina och Nicklas ska till Hovet och kolla på hockeymatchen DIF-Asplöven på söndag och det är därför som jag blir lämnad hemma..........

Apropå Djurgården så har Robban köpt en ny brödrost som han invigde idag........






Till och med på brödet blir det DIF-märke på när man rostar det.....


Nu väntar jag bara på de vanliga kvällsrutinerna, kvällskex och kvällsrunda.....Robban sa att vi skulle ta en lite längre runda i kväll. Vet inte riktigt vad jag gillar det? Det är kul att vara ute men det är inte kul med mörkret......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar