Powered By Blogger

torsdag 3 januari 2013

Rädd och riktigt arg.....

 
Det var väl en himla tur att jag fick en ordentlig morgonrunda vid tiotiden för precis när vi skulle gå en långpromenad vid halvtvåsnåret så hördes världens knall här utanför. Jag blev så himla rädd och dessutom jättearg......Det tog en stund tills jag lugnade ner mig men jag ville definitivt inte gå ut. Jag försökte gömma mig i badrummet men Robban tvingade på mig selen och så blev jag tvungen att följa med honom. Tack o lov gick vi ut på framsidan för det är inte lika läskigt där men jag var spänd som en fiolsträng. Nu blev det ingen långpromenad som det var tänkt men vi gick en runda i alla fall. Efter många om och men kunde jag i alla fall kissa. Sedan hade jag bråttom hem..........
 
 
Mest har jag legat intill soffan där matte satt och kollade på TV. Det har varit flera spännande sportsändningar idag har jag förstått. Jag kollade lite på skidorna och det såg ju kul ut.......

 
 
 
 
 
Det är skidtävlingar på TV:n...ser faktiskt kul ut...
 

 
Min favoritplats idag.....


Robban tog hand om min pälsvård idag. Det lossnade förstås en hel del som vanligt. Undrar hur länge det här ska pågå????...Och får jag någon päls kvar egentligen?


Jag var ju förstås väldigt tveksam om jag verkligen vågade mig ut i kväll men jag var ju tvungen. Vi gick en liten runda och rätt som det var började pangandet igen.....Jag blev förstås rädd och Robban blev riktigt arg...Vi såg några tonåringar sticka från småbåtshamnen här intill och jag lovar att det var nog tur för killarna att Robban inte fick tag i dem.....


Jag blir så ledsen för dagarna blir helt förstörda för mig när det smäller så här mycket så att jag inte törs vara ute......och det är ju inte bara jag som blir rädd utan det gäller ju många andra djur också....Det verkar ju aldrig ta slut......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar