Powered By Blogger

söndag 13 januari 2013

Folktomt...Knut....pälsvård....bio


I morse var jag riktigt nödig och hade bråttom ut men så fick jag mer mat igår också så det satte väl sprätt på magen......

Annars har ingenting speciellt hänt idag och inte under promenaderna heller. Det var helt folktomt och inte en hund har jag sett till på hela dagen...Det verkar helt öde förutom någon bil som svischar förbi ......märkligt...Visst, det har varit grått och det blåste rått och kallt men hundarna behöver väl gå ut i alla fall?.......Var är alla? Annars vimlar det av hundar här i området......fattar ingenting......





Matte har plockat bort alla tomtar och andra julprydnader. Det sägs att på tjugondag Knut dansas julen ut och det är ju idag det så det var väl rätt tid att plocka bort alla julgrejer förstår jag......men belysningen på balkongen är kvar märkte jag. Tror att den får sitta där ett tag till.......

Nu hade vi ingen gran som vi kunde dansa runt men det var nog lika bra det för det hade nog blivit livat värre kan jag tänka mig.........

Matte har kammat mig och så har hon borstat Iris idag. Den katten gillar att bli borstad men hon är inte still en sekund så det är inte helt lätt. Så fort matte slutar att borsta så är katten på henne och vill att hon ska fortsätta men sitta still ska hon inte göra.......Jag håller mig i alla fall lugn för jag tycker också att det är skönt.......

Matte har bjudit Robban, Carina och Nicklas på bio idag. Det var någon Tom Cruise - film hörde jag. Själv ville hon inte gå för hon gillar inte actionfilmer......Robban åkte tidigt härifrån för han skulle bjuda Carina och Nicklas på pizza innan bion.....så nu väntar jag bara på att han ska komma hit hem igen.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar