Powered By Blogger

söndag 7 oktober 2012

Grinig....uppfört mig illa.....råtta....


I morse åkte vi till kursen i vardagslydnad men jag skulle nog ha stannat hemma för jag har inte visat mig från min bästa sida precis.......
 
 
Förresten började inte dagen bra för varken matte eller Robban heller. När matte kom in i köket och skulle fixa frukost upptäckte hon att det var helt blött i kylen. Det var något som hade läckt så matte blev tvungen att ställa sig och plocka ur allt och göra rent. Inte direkt så bra tidpunkt eftersom hon skulle iväg.....Hur som helst fixar hon i ordning frukost och matsäck till kursen.....Hon väcker Robban som har ont och fortfarande är trött. Vad händer? Jo han råkar ha ner en fin vägglampett i golvet. Alltså, massor av glasplitter över hela golvet...Det var bara för matte att sopa upp det värsta och sedan släpa fram dammsugaren........Det här hade hon egentligen inte tid med men hon var rädd att jag eller katterna skulle trampa i det vassa splittret........
 
 
Till slut kom vi iväg i alla fall och vi hann med pendeltåget.........
 
 
Här står vi och väntar på pendeltåget.....
 
 
 
När vi har klivit av pendeln i Handen och är på väg in i området så kommer en stor råtta springandes mitt framför mig. Då glömde jag bort att jag skulle gå sakta så jag höll på att dra omkull Robban...Alltså, jag ville springa efter råttan som stack in under ett litet hus som står där......Hur som helst kunde vi fortsätta fram till träningsplatsen men jag var fortfarande lite uppe i varv så när jag såg de andra hundarna så fick jag bråttom igen.......Jag ryckte till så att Robban fick jätteont i sitt ben när han stötte till foten hårt i marken.....Han fick i alla fall stopp på mig men han var inte glad kan jag säga.....
 
 
En mycket ung labradortik ville nosa och hälsa på mig men nu var jag grinig och visade att det inte alls var populärt....och därefter tryckte jag ner Affro i marken. Det är Robbans flickväns hund. Vi är fortfarande vänner men nu vill inte Affro gå nära mig längre........Det slutade med att jag fick mest sitta och titta på när de andra hundarna tränade för nu hade Robban jätteont. Jag deltog bara i två moment men då var jag duktig i alla fall......
 
 
Gamla Billy blev också grinig och nafsade till just den unga labradortiken för han gillar inte att hundar nosar i ansiktet på honom......Nu har den tjejen lärt sig en läxa antar jag...Tikens matte sa att det var första gången som någon sa ifrån till tiken och både hennes matte och husse tyckte att det var bra........Det var alltså inte bara jag som var dum mot henne.......
 
Här är några bilder från kursen. Det är tio hundar, elva med mig, som deltar men matte har inte bilder på alla......
 
 
Tränar hundmöten...Billy, Elvis och Stitch

 

 
Hundmöten....De två små hundarna Leo och Micke är jätterädda för andra hundar

 
Vimsan, Billy och Micke

 
 
 
 
Stanna kvar.....Chai är lite osäker efter tillsägelserna tidigare men det gick över sedan, Affro, Bubba  och Stitch...


Ja, när kursen var slut och vi skulle lämna området så kollade jag om råttan var kvar för jag kom precis ihåg var jag såg den men nu var Robban beredd så jag var tvungen att gå fint och det gjorde jag med en viss tvekan. När vi var på pendeltåget frågade en kvinna vad jag var för en ras för hon hade aldrig sett en så stor hund förut......Hon tyckte att jag var jättefin i alla fall.......
 
Jag tyckte att det var jätteskönt när vi äntligen var hemma. Det tyckte nog Robban också. Han sa att han aldrig skulle ha stigit upp ur sängen i morse...Vad han nu menar med det?..
 
Jag sov sedan tills det var dags för kvällsmat........
 
.........och nu har jag precis varit ute på en rastrunda.......Jag är fortfarande trött så jag tänker vila en stund till.....
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar