Powered By Blogger

onsdag 3 oktober 2012

SÖS....kaninmagar......vattenpölar.....

Robban åkte till SÖS i morse. De tog nytt ultraljud på hans onda ben. Det är en stor blödning i vaden och en spricka i hälsenan så nu är Robban sjukskriven i två veckor till att börja med. Tack o lov slipper han i alla fall operation...


Matte ringde till läkarstationen för att höra om de inte hade fått något återbud men det hade de förstås inte fått. Det är jättejobbigt för matte att vänta en hel vecka till innan hon får komma till läkaren och få svar på sina prover. Båda fötterna sprängvärker så det är svårt för matte att överhuvudtaget stå än mindre gå.....men min matte förflyttar sig av ren envishet och med hjälp av kryckorna.....


Matte skulle ha åkt till akupunkturkliniken idag men hon orkade inte så hon sköt upp det till en annan dag i stället.....


Idag kom i alla fall kaninmagarna som matte hade beställt och det luktade så gott när hon  öppnade lådan som de låg i. Nu hade jag redan ätit kvällsmat så jag får vänta tills i morgon innan jag får dem i maten......Alltså det är jättesvårt att vänta för jag är så sugen........


Hundförarbältet kom också så Robban använde det när vi gick kvällsrundan. Jag tror att han tyckte att det funkade bra men jag trasslade in mig med kopplet i kryckorna ett par gånger för jag såg flera vattenpölar som såg så inbjudande ut....Det hade regnat en hel del så jag ville gärna plaska i vattenpölarna men det fick jag inte göra......Tänk att man aldrig får göra något kul .........

 

 
 
 
 
Jag har precis ätit mitt kvällskex så nu är det väl inget mer som händer idag...Lika bra att jag sover........

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar