Powered By Blogger

måndag 29 oktober 2012

Hos veterinären....våteksem.....69,8 kg

Jag har varit hos veterinären idag. Jag fick jättemycket beröm för att jag var så lugn och duktig även fast jag vägrade  att lägga mig ner. Man vet ju aldrig vad dom hittar på att göra med mig och jag tyckte inte om att de grejade med mina ögon sist vi var där.



 
I väntrummet hos veterinären


Fast idag var veterinären tydligen bara intresserad av mina sår på bakbenet. Det kallas för våteksem hörde jag. Jag blev lite fundersam när veterinären satte sig på golvet för att raka benet. Jag är ju ljudkänslig men det här var helt okej. Sedan tvättade hon såren med en svamp indränkt i klorhexidin...Visst sved det lite men inte mer än att jag kunde stå ut med det.......Matte fick ett recept på en salva och så ska hon fortsätta att tvätta såren med specialschampot två gånger om dagen......


Veterinären tyckte att jag var en oerhört fin och stor sankt bernhardstik, ja ovanligt stor för att vara tik. Jag har blivit väldigt muskulös i bakpartiet sedan sist för då var det inte mycket till muskler att skryta med precis.......Jag har gått upp 7 kg sedan sist men veterinären tyckte inte att jag var för tjock...Nu väger jag 69,8 kg och det är ju en del......I och för sig är det inte så himla kul att jag är så stor för alla tror att jag är en hanhund........men, men vad gör man?.....

Det var ju en del hundar där men jag uppförde mig jättefint. Det vara bara en skraj liten yorkshireterrier som jag gärna hade velat hälsat lite närmare på. Han gömde sig under sin mattes stol den fegisen.......och så var det en rottweiler som hade mage att morra åt mig. Det var tur att han snabbt försvann in i ett rum för sånt tål jag inte.....


Vi gick från veterinären till pendeltåget. Det är en bra bit men vi orkade inte vänta på bussen. Det var skönt att få sträcka på benen tyckte jag och så fanns det ju så många spännande dofter längs vägen.......


 
På väg till pendeltåget....


 
Väntar på pendeln




Väl på pendeltåget kände jag att jag blev jättetrött. Resan tar ju 45 minuter så jag hann sova en stund. Det var en karl som envisades med att prata med mig men jag var inte intresserad. Han satt hela tiden och berättade om sin bordercollie. Ja, han tog till och med fram ett foto på hunden för att visa oss.........Ja, han skulle väl vara snäll men jag orkade inte höra........


När vi kom hem gick matte ner i källaren för att hämta upp min halskrage som jag aldrig har använt för jag får inte slicka på såren...........Ja, ännu så länge så har hon inte behövt sätta på mig den men jag misstänker att hon gör det i kväll när hon har smetat in salvan på benet.....Halskragen ser inte alls kul ut........men blir inte såren bra på en vecka så måste jag tillbaka dit. Då skulle jag få någon annan medcinering......Vet inte om jag har någon lust till det....


Foderbilen kom för någon timme sedan med de försenade varorna så nu hoppas jag att det blir tyst på Leo när han får sin älsklingsmat igen.........Det är ett jäkla gapande på den katten ...........





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar