Powered By Blogger

tisdag 16 oktober 2012

Kloklippning.......godis....ny bädd.....

Idag har jag varit ute på ett litet äventyr. När vi gick till pendeltågsstationen trodde jag att vi skulle åka till hundkursen. Alltså, jag blev så uppspelt så jag hade lite svårt att stå still och ännu svårare var det att vara tyst. Jag pep och gnydde mest hela tiden för jag tyckte att det tog för lång tid innan pendeln kom. Mitt tålamod är inte det bästa alla gånger......





När vi äntligen kom på tåget så åkte vi bara en liten bit, ja  vi åkte bara en station och så klev vi av. Jag blev väldigt fundersam för här har jag aldrig gått av tidigare.....Hur som helst så gick vi iväg. Jag fick nästan dra Robban upp för den höga backen. Den var bra brant......sedan gick vi en bra bit till innan vi var framme. Nu kände jag igen mig.......Vi var på hundcaféet där jag badade sist....men då åkte vi buss dit....

Jag blev jätteglad.......trots att det första jag fick göra var att klippa klorna...Matte har så ont i sina händer och handleder och när Robban skulle klippa mig sist så blev det rena blodbadet. Inte för att det gjorde mig något men Robban ville inte utsätta varken mig eller sig själv för det en gång till så då var det bättre att låta någon annan göra det......och det gick ju hur bra som helst förstås.......

Sedan fick jag godis, ja, faktiskt ganska så många bitar....Dom är jättesnälla på det här stället.......Matte och Robban fikade innan vi tog bussen hem.....

Matte köpte en bädd till mig för hon tycker att det börjar bli rätt så kallt på golven nu....Hon är bara rädd för att Iris ska pinka på den. Man kan aldrig vara säker när det gäller den katten........



 
Så här kärvänliga var katterna när vi kom hem
 

 
 
Iris tvättar Leo
 
Hon är väldigt renlig av sig även om man inte kan tro det då hon pinkar på annat ställe än i kattlådorna




Nu får jag sluta att blogga för vi ska gå en kvällspromenad. Hörde att vi ska gå förbi närbutiken för Robban måste köpa snus igen.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar