Powered By Blogger

torsdag 25 oktober 2012

Kött........idiot........försenat färskfoder......




Matte åkte iväg på förmiddagen för att hämta en köttlåda som hon hade beställt i köttbutiken här i stan. Jo, hon hade köpt med sig kött till mig också.....Det luktade så gott när hon kom hem...Robban var på väg ut med mig när vi mötte matte i dörren. Jag vände då jag kände den ljuvliga doften........men till slut gick jag ut med Robban ändå......Jag hade bråttom hem vill jag lova men då hade matte stoppat undan allt kött. Jag blev förstås besviken......


Vi har gått några promenader som vanligt annars har väl inget speciellt hänt idag........Matte har väntat på färskfodret som skulle ha kommit mellan 13 - 14 men som inte har kommit ännu och nu är klockan snart sex. Killen ringde för en stund sedan och sa att det kunde ta någon timme till........Vilken tur att matte stannade hemma i kväll för hon skulle egentligen in till Stockholm på en föreläsning......


Robban och Nicklas har åkt till Hovet för att kolla på ishockey. Den här gången möter DIF - Troja Ljungby. Först skulle de käka på någon pizzeria hörde jag.....


Robban har ont i sitt finger men skadan var inte så allvarlig som han befarade.......Robban berättade en sak som får mig att fundera på hur folk är funtade egentligen? När han gick av pendeltåget igår då han var på väg till Handens närsjukhus så var det en karl i 50-60-årsåldern som tog sats och sparkade jättehårt på Robbans kryckor när han klev på rulltrappan så att Robban tappade kryckorna. Den idiotiska karln skrek att invalider skulle minsann inte ta upp plats i trappan....Robban blev förstås jättearg och sa att han skulle trycka ner kryckan i halsen på karln om han inte passade sig.....En annan man som stod bakom dem blev också jättearg på karln som betedde sig så illa så det blev ju en del bråk.....Det var nog tur för karln att Robban inte kunde stödja på det onda benet och även hade handen i bandage för annars vet man inte hur det hade kunnat sluta.......Ja, ja, synd att inte jag var med.........Folk brukar ha respekt för mig.....


Kvällen lär bli trist om vi ska sitta här och vänta på färskfoderleveransen. Vet ju inte hur länge det lär ta innan han är här för han skulle till Tyresö först och det är en bra bit härifrån.......Ja, huvudsaken är att jag får min mat någon gång.......Inget är som väntans tider......

Det ringde på dörren just nu men det var ett pizzabud som hade gått fel.......Det luktade gott om honom också........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar