Powered By Blogger

lördag 13 oktober 2012

"stanna"..."sakta"....blåst o löv.....


Matte var helt stelfrusen när hon kom hem från valpkursen igår. Det hade blåst rejält så det var inte helt lätt heller för en del av valparna att kunna koncentrera sig när massor av löv virvlade förbi och omkring dem……….
 
Robban och jag var ute på de vanliga promenaderna. Jag fick jättemycket beröm när vi mötte en vit schäfer eller herdehund heter det visst.....Jag satte mig ned direkt och väntade på att få en godisbit.....och det fick jag......
 
Inte får jag följa med på kursen i vardagslydnad heller den här gången. Mycket beroende på att pendeltågen är inställda i helgen så matte måste åka buss i stället...Robban orkar inte åka med för sitt onda ben och matte har ju fullt sjå med att ta sig dit själv........Det är trångt på bussen och så vet matte att de två rottweilertikarna som åker med pendeln varje söndag också ska åka med bussen så den här söndagen får jag stanna hemma.........På pendeln har vi lite mer utrymme och behöver inte samsas på en så liten plats mitt bland allt folk och bagage........Jag är inte helt förtjust i alla tikar precis......
 
Ja, Robban och jag får väl roa oss själva....De har sagt att det ska regna idag men just nu är det uppehåll i alla fall........Jag får väl se till att Robban vaknar snart så vi kan ta en promenad.......Undrar hur länge Robban ska gå med dessa kryckor? Han ska till doktorn i morgon bitti så vi får väl se vad han har att säga.......men promenaderna tar en hiskelig tid nu. Något som är smått irriterande är alla "stanna" och "sakta" även om jag är jätteduktig på att göra som han säger.........
 
 
Snuspaus.......Jag kollar på bussarna i bussgaraget....
 
 Matte var lika stelfrusen idag när hon kom hem från kursen i vardagslydnad. Det regnade ordentligt innan och på ditvägen men när kursen startade blev det uppehåll och det höll i sig under hela kursen.......Matte sa att det var tur att jag inte var med på bussen för den hade varit överfull med barn, vuxna, hundar barnvagnar och en massa bagage......Alltså pendeltåget är långt men nu ska alla in i en buss och även om det är en dragspelsbuss så rymmer den ju inte lika mycket.....knasigt......
 
Alla kurskompisarna hade varit jätteduktiga trots att det var jättemycket störningar på området idag......
 
Två rädda hundar som har gjort jättestora framsteg är Vimsan och Leo. Vimsan gör utfall mot alla hundar, ja hon har även gjort det mot mig men då svarade jag emot så klart så jag tror inte att hon gör om det....... Nu funkar hon otroligt bra mitt bland alla andra hundar på kursen så hennes matte är jätteglad....Vi tränar ju mycket hundmöten och hälsaträning.......och lilla Leos självförtroende har vuxit enormt. Hans matte tror inte sina ögon när hon ser förvandlingen.......Matte avslutar alltid kursen med att hundarna får leta efter korv i träden och det är vad Vimsan och Leo gör på bilderna nedan......
 
 
 Vimsan gillar att leta efter korv...
Leo vill ha mer korv....
 
 
 
Skendräktiga Affro som börjar bli lite piggare nu ska passera en burk med korv i....och hon klarade det utan att sno någon korvbit......
 
 

Här är en del av hundarna på kursen
 
Affros matte har gömt sig i skogen och Affro väntar på att få söka efter henne
 
Bubba, Billy, Chai, Leo och Stitch kollar läget och väntar på sin tur...
 
 
Ja, jag gillar inte att jag inte fick följa med....främst tänker jag på korven som jag missade......
 
 
 
När vi kom ut för att gå kvällspromenaden nyss så blåste det nästan stormvindar och jag tyckte att det var så kul för massor av löv blåste omkring. Jag försökte fånga dem i luften och jaga efter dem men det fick jag förstås inte....och så ville jag plaska i en vattenpöl och det fick jag inte heller......aldrig får man göra något kul......
 
Nej, nu är det väl snart dags för kvällskexet.......
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar