Powered By Blogger

tisdag 2 oktober 2012

Långsamma promenader.......E-on:s reklam......

I morse tog Robban och jag sovmorgon. Jag tror att matte också gjorde det för hon struntade i tvättstugan. Hon gick ner och tog en ny tid tills i morgon bitti i stället.

Jag brukar aldrig lägga mig i någon säng men nu tyckte jag att det skulle vara skönt och det var det också......och så gillar jag Robban så jag ville ligga bredvid honom. Han har mycket bredare säng än vad matte har så jag får inte komma upp till henne. Jag har försökt ett par gånger men matte puttar bara ner mig.......





Vi gick inte ut förrän framåt tiotiden och det tog ju sin lilla tid innan vi var hemma igen för både matte och Robban var ju tvungna att använda sina kryckor. Vi var tvungna att gå förbi närbutiken också för matte skulle hämta ett litet paket där.....


 
På väg ut på en promenad....
 
 
 
Först måste Robban ha sitt snus...
 
 
 
Jaha, en snuspaus igen....


Förutom långsamma promenader så har vi inte gjort så mycket idag. Förresten så fick jag jättemycket beröm för att jag var så duktig under promenderna. Jag satte mig ner när vi mötte hundar och satt bara stilla och kollade på dem.........På kvällspromenaden kom faktiskt främmande människor och sa att jag var jätteduktig......Det är kul att få beröm........

Apropå duktiga så har min uppfödare två jätteduktiga och väldresserade sankt bernhardstikar, Winnie och Xie med på elbolaget E.ON:s reklam som går på TV just nu.......Uppfödaren berättade för matte hur lång tid det tog att spela in inslaget och det var bara tikarna som skötte sig exemplariskt hela tiden.....och då är Xie inte ens ett år gammal....Det blev många omtagningar.......De ligger stilla under ett duntäcke tillsammans med en barnfamilj........Snacka om att det måste ha varit varmt.......Undrar om jag hade klarat av det? Mitt tålamod är ju inte alltid det bästa men det ser verkligen kul ut......

Här finns en länk till deras webb-tv där man kan se reklamfilmen.....

http://www.eon.se/om-eon/Om-energi/Webb-TV-och-filmer-om-energi--el/       



Matte fick ju fel medicin på Apoteket igår så hon blev tvungen att åka dit i kväll i stället och nu fanns den där.......och det var ju tur.....

Jag har precis nattkissat så nu ska jag sova........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar