Powered By Blogger

fredag 19 oktober 2012

Rastgård...beröm.......ledsen o besviken...

Både matte och Robban försvann och lämnade mig ensam i morse. Först åkte matte. Hon skulle till frissan i Haninge och sedan uträtta en del andra ärenden där....en halvtimme senare åkte Robban till läkaren för att förlänga sjukintyget.........Han har fortfarande jätteont....Nu ska han börja på sjukgymnastik men det fanns inga tider förrän om tio dagar.....det verkar bli långvarigt det här......


När han kom tillbaka hade han Carina med sig. Jättekul verkligen för jag har inte träffat henne på ett tag men jag tror att Iris blev ännu gladare för hon gillar henne jättemycket.....


Carina väntade på matte som hade köpt en digital TV-boxer åt henne så att hon kan kolla på TV. Hon har inte kunnat göra det på flera dagar för det blev tydligen kortslutning i den gamla boxern härom kvällen, "poff" sa det och så luktade det bränt.....


När Carina hade gått tog matte, Robban och jag en längre promenad......Vi stannade till vid en hundrastgård. Även om rastgården är liten tyckte matte att jag kunde få röra mig fritt en stund men det hade jag ingen större lust till. Visst nosade jag runt lite men jag ställde mig vid grinden efter en liten stund. Jag ville inte vara där inne......



 
Det fanns några spännande dofter i hundrastgården



 
....men jag ville inte vara där....


Vi fortsatte promenaden och idag var jag jätteduktig vid alla hundmöten så jag fick jättemycket beröm för det.....


I morgon blir Robban och jag ensamma nästan hela dagen. Matte har valpkurs och måste åka strax före nio med bussen för pendeltåget går inte denna helg heller. När hon kommer hem hinner hon bara äta och vila en stund för matte ska till Globen på kvällen och kolla på Peter Jöbacks musikalkonsert.......och sedan kommer inte hon hem förrän mitt i natten...........


Bara hon inte försover sig på söndag för hon måste åka lika tidigt då för då är det vardagslydnadkursen. Och jag får inte vara med denna söndag heller, vilket gör mig både ledsen och besviken....Matte säger att hon inte hinner åka hem med mig efter kursen för hon ska på hockeymatch på Hovet som börjar klockan fyra. Hon ska se Djurgården som möter Asplöven. Ska det verkligen vara nödvändigt???

Robban ska också dit men han behöver ju inte åka lika tidigt som matte så jag blir ju inte ensam så många timmar i alla fall....men allra helst hade jag varit med på kursen......Som sagt, jag får aldrig ha roligt.......



Nej, nu ska vi ut på kvällsrundan..........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar