Powered By Blogger

fredag 26 oktober 2012

Inga varor.......våteksem?....marknad......

Jag hann aldrig blogga igår kväll för vi var ute ganska så sent och efter det blev jag så trött.......


Matte blev ganska så irriterad på att Foderbilen inte kom med varorna igår. Så här länge har hon då aldrig tidigare behövt vänta på att få sin beställning. Nu blev matte tvungen att åka och handla kattmat eftersom det inte fanns så mycket kvar. Det skulle inte räcka över helgen.........


Och så ringde matte och beställde tid hos veterinären så vi ska dit på måndag. Jag har fått sår, troligen våteksem på höger bakben och ett sår på höger framben. Matte behandlar det med ett speciellt schampo som ska sitta på i tio minuter innan det sköljs bort......Schampot köpte matte hos veterinären på försommaren då jag också hade ett sår på benet.....Det känns faktiskt riktigt skönt när matte gnuggar in schampot.....Matte tycker att jag är jätteduktig som ligger helt stilla under tiden schampot verkar och tills hon kan skölja bort det........Jag brukar få en godisbit när det är klart.......och vad gör man inte för godis?


 
Här ser man att jag har sår både på bak- och frambenet....nere vid tassen och vid armbågen....
 
 
 


Matte ska snart åka till valpkursen så jag får sova en stund tills Robban vaknar. Han hade jätteont i sitt ben igår. Hoppas att det känns bättre idag så jag kan få en längre promenad innan Robban ska åka in till centrum för det är marknad där idag. Jag får inte följa med för det brukar vara så mycket folk och hundar och eftersom Robban inte kan hålla i mig ordentligt så vill han inte ta med sig med dit utan vi går ut innan i stället.


Matte åker till marknaden direkt efter kursen om hon nu inte är helt stelfrusen då. Det är kallt ute och matte har ingen varm jacka. Hon skulle egentligen ha åkt och köpt en jacka igår men hann inte med det.......


Nej, nu ska jag lägga mig hos Robban en stund.......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar