Powered By Blogger

torsdag 4 oktober 2012

Sovmorgnar.....hundmöten....mörkrädd.....

Jag har börjat med sovmorgnar nu när Robban är här hemma. Vi går aldrig ut före klockan tio.........efter promenaden fick jag min frukost som matte tycker mer är som en lunch....Det var verkligen gott för nu fick jag äntligen kaninmage igen.......



 
Regnväder......
 
Jag passar på att lukta på en intressant doft medan Robban vilar en stund
 
 

 
 
Jag har fått jättemycket beröm för jag är så duktig vid hundmöten. Både matte och Robban blir förvånade över min förändring....När till och med den gamla schäfertiken kunde passera  utan att jag sa ett knyst trodde de inte sina ögon för så fort jag har sett den tiken tidigare har jag blivit helt "galen" av ilska.....och på alla andra schäfrar också för den delen.....Förresten fick jag ha sele på mig idag. Det var bättre att fästa kopplet i det så att jag inte skulle trassla in mig i kopplet som jag gjorde igår så fort jag saktade in. Den andra änden sitter ju fast i magbältet som Robban har på sig......Det funkar jättebra......


Det har inte hänt så mycket annat idag...Jo, Carina var här en stund. Hon käkade middag med matte och Robban. Hon fick sedan med sig lite grejer som hon hade kvar här när hon åkte........


Och Foderbilen var här med kattmat och kattsand. Nu slipper jag kanske höra den evigt hungriga Leo sitta och skrika för att han får fel mat. Hans älsklingsmat tog slut för ett par dagar sedan och det har han varit riktigt sur för........Tacka vet jag Iris som också i och för sig är kräsen men åtminstone håller tyst även om hon inte får den mat hon vill ha.........






Vi gick en lite längre runda nu i kväll än vad vi brukar göra. Det var lite läskigt för det var så mörkt ute. Tyckte att jag såg otäcka skuggor lite här och var men varken matte eller Robban brydde sig utan de gick bara vidare trots att jag försökte få dem att vända om men till slut kunde jag också slappna av och fortsätta vår promenad lugnt o stilla................


Nu är det sovdags för klockan är mycket.......


1 kommentar:

  1. Oj vad det händer grejer, både du och Robban på kryckor :-( Hoppas ni snart får må bättre.

    Funkar det med kaninmage för Vera? Har hon mått bättre i magen av det? Bra att veta är att inte ge det varje dag utan bara vid sämre mage. Där emellan kan du ge vanlig rå vom istället.

    Kramar från Jojjebo

    SvaraRadera