Powered By Blogger

måndag 1 oktober 2012

Kryckor......magbälte.......Iris...

Robban hade jätteont i kroppen då han åkte till jobbet i morse efter flytten. Ja, först gick han en promenad med mig förstås för matte kan ju knappt stå på sina onda fötter........







Någon timme senare ringer Robban och berättar att han har skadat sig. När han skulle gå upp för trappan på jobbet så smällde det plötsligt till i höger ben, i vaden och i hälen. Det gjorde jätteont....det var bara för Robban att ta sig till läkaren. Enligt ultraljud så har en fraktur uppstått i hälsenan och en stor blödning i vaden. Den ansträngande flytten i lördags är nog en bidragande orsak till att detta hände. Han får inte stödja på foten utan blev tvungen att hyra ett par kryckor. Han ska tillbaka till läkaren på onsdag för vidare behandling. Eventuellt måste han genomgå en operation........så nu går både matte och Robban på kryckor........

Meningen var ju att Robban ska hjälpa matte med mig så länge hon är så dålig. Snacka om otur........

Matte beställde i alla fall nyss ett Baggen magbälte på nätet till Robban så att det blir lättare för honom att rasta mig....





Matte var ju tvungen att ta sig till apoteket idag för att hämta ut sin blodtrycksmedicin. Väl hemma igen så upptäcker hon att hon har fått fel medicin. Hon ringer till apoteket. Hennes medicin finns inte inne trots att de beställde den i torsdags och den skulle finns redan på fredagen. Nu skulle den komma i morgon efter klockan 17. Matte har bara en tablett kvar så hon hoppas verkligen att den finns då så att hon inte åker förgäves och också blir utan medicin......



Och Iris hade ner mattes mycket stora fina kruka som stod på en piedestal i vardagsrummet idag. Krukskärvor och jord precis överallt så matte var tvungen att storstäda fast hon knappt kan röra sig........Jag tror faktiskt att Iris tänkte skylla på mig och säga att det var mitt fel men jag är oskyldig.........


 
Iris spelar alltid oskyldig




Nu ska Robban försöka ta en runda med mig men det blir inte lätt för honom även om jag är ganska så lydig. Det lär väl ta sin lilla tid innan vi är hemma igen kan jag tro....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar