Powered By Blogger

måndag 22 oktober 2012

Trist söndag........matte borta hela dagen....

Matte var inte hemma på hela dagen igår. Hon åkte redan före klockan nio på morgonen och kom inte hem förrän efter klockan åtta på kvällen.
Jag sov när hon åkte.......





Först hade hon ju kursen i vardagslydnad som jag inte fick vara med på för matte skulle inte hinna åka hem med mig. Pendeltågen har varit inställda i helgen igen så det blev att åka buss i stället. Den var ju förstås lika full med folk och bagage som förra helgen eller snudd på än värre. Matte sa att jag skulle vara glad som slapp trängas i den trånga bussen. Det tar ju sin lilla tid att åka. 


Och när matte kom fram till platsen där vi tränar så var det avspärrat för ett terränglopp som skulle gå av stapeln på området. Matte och deltagarna fick gå ut på en äng och träna. Problemet var bara att där var det jätteblött efter allt regnande. Vattnet gick över mattes skor så hon blev ju genomblöt direkt. Hundarna brydde sig förstås inte utan de var lika duktiga som vanligt. Matte berättade att de blev så skitiga så de fick nog bada allihop när de kom hem. Tror att matte tyckte att det var skönt att jag inte var med eftersom jag är ganska så nybadad.......Jag saknar mest när vi får leta efter korv i träden som matte alltid avslutar kursen med.......Nu är jag faktiskt lite avis på de här tre........


Billy letar korv

.....och Chai gör det också

 
......även Vimsan tycker att det är jättekul....



 
Det var så blött på marken....
 
Här är det Billy, Chai och lilla Leo....


Matte åkte sedan vidare in till Globen. Hon satte sig på Mac Donalds för att vänta på Robban. Hon ville eller orkade inte gå någon annanstans eftersom hon var sjöblöt om fötterna. Robban och matte skulle till Hovet och kolla på hockeymatchen, DIF - Asplöven.


Innan Robban åkte så gick han och jag en lång promenad och så gav han mig mat förstås. Visst var det trist att vara ensam hemma men det gick ingen nöd på mig egentligen......


Inte förrän efter åtta kom de hem och då blev jag  förstås jätteglad. Vi gick ut på en promenad direkt innan jag fick min mycket försenade kvällsmat....Guud, så hungrig jag var.......till efterrätt fick jag kvällskexet..........


Matte blev så glad när hon äntligen fick ta av sig sina mycket blöta skor som hon hade haft på sig hela dagen. De satt nästan fast på henne......Blir jag inte sjuk nu så blir jag väl det aldrig sa hon......


I morse var matte ner till tvättstugan och tvättade upp alla Iris nerpinkade handdukar och plastade frottéunderlägg. I fredags köpte matte fyra nya frottehanddukar till henne men allt, både nya och gamla handdukar var nerpinkade så matte var tvungen att tvätta det i morse.


 
Matte har lagt i plastad frotté och frottehandduk i Yanas gamla valpbädd. Iris som ligger och sover på karmstolen intill kissar alltid i den bädden. Tar matte bort bädden så kissar Iris i mattes säng och det vill hon förstås inte. Jag begriper mig inte på Iris eftersom hon går på kattlådan och bajsar...Snacka om en fix idé...Hon började med det här när Yana kom till matte. Hon gillade aldrig henne......Tycker att hon borde sluta nu eftersom hon är så helförtjust i Vera men icke......
 
 
Annars har vi gått de vanliga promenaderna idag...Ingenting speciellt har hänt.......
 
 
Nu är det sovdags och som vanligt har jag lagt mig hos Robban......
 
 
 
Jag gillar verkligen Robban.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar