Powered By Blogger

onsdag 31 oktober 2012

Ingen lekhund men gillar min boll......

I morse åkte matte till tandläkaren för att dra ut tanden. Hon var ju orolig inför bedövningen men det gick bra för hon fick en speciell sådan som hon inte skulle bli sjuk av. Ja, sedan har förstås matte haft ont efter tandutdragningen hela dagen. Tandläkaren sa att det skulle göra mer ont i morgon och det var väl inte till någon tröst direkt....Matte kan ju bara äta vanliga Alvedon men de hjälper väl något hoppas jag.....


Hur som helst så har Robban gått ut med mig som vanligt. På kvällspromenaden följde matte med för att få frisk luft men hon hade himla ont då både i munnen och i foten så jag tror att hon inte tyckte att det var så jättekul direkt.....


 
 
Kvällspromenad....
 
 
 
När vi kom hem skulle matte och Robban kolla på fotboll som gick på TV:n men jag ville leka en stund med min boll och det vill jag inte göra själv.....Jag brukar inte leka med saker men den här bollen gillar jag........förresten så var jag lekfull och busig ute också. Synd att Robban har så ont i benet för han kan ju inte busa med mig på riktigt så länge som han måste ha kryckorna.......
 
 
 
 
 
Matte köpte ju en jätteskön bädd till mig men den har iris lagt beslag på. Det ser lite löjligt ut när den lilla katten ligger och sover på min stora bädd. Fast det är bra att hon gillar den för det vore ju värre om hon hade kissat i den i stället...Det gör hon fortfarande i Yanas gamla valpbädd som matte inte kan ta bort för då går Iris och kissar i mattes säng i stället.........
 
Förresten låter Iris förkyld och det är ju inte så bra. Hoppas att det går över snart......Tycker att hon har varit lite hängig de senaste dagarna......
 
 

 
 

 
Jag har precis kvällskissat och ätit kvällskexet så nu är det dags att sova.......Hoppas att det händer något kul i morgon........
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar