Powered By Blogger

söndag 29 juli 2012

3:e gången gillt.......slappardag....

I natt väckte Iris mig klockan fyra. Matte hade varit på toa och det märkte förstås katterna. Jag sov då. Iris ställde till ett sådant herrans liv när hon kutade runt i bostaden så jag vaknade. Och när jag vaknar på natten blir jag ju så orolig. Jag vankade av och an en lång stund innan jag kunde somna om. Matte blev nog ganska så sur på iris tror jag......



Så här ligger Iris och sover varenda förmiddag. Tänk om jag skulle väcka henne då? Jag tror att hon skulle bli jättesur.



Den här dagen har inte varit lika rolig som gårdagen. Jag var ganska så trött i morse men det var väl inte så konstigt när man inte får sova i fred på nätterna. Matte fick nästan tjata på mig för att få mig att gå ut innan hon skulle åka till ICA men det blev struligt  ändå innan hon kom iväg utan att det var mitt fel.


Först tänkte matte åka med åtta-pendeln men det visade sig att mattes armbandsklocka gick fel så tåget gick innan hon hann fram. Nästa tåg går inte förrän en timme senare. Det var bara för matte att gå hem igen....Då tänkte matte ta 8.30-bussen i stället så hon går till hållplatsen men ingen buss kommer. Då ser hon att tidtabellen är ändrad så det går ingen buss förrän klockan nio så då fick matte gå hem igen.....Tredje gången gillt säger matte som nu inte visste om hon skulle ta pendeln eller bussen? Till slut valde hon bussen för att den stannar närmare ICA........



I stort sett har både matte och jag slappat idag....Ingenting vettigt har blivit gjort egentligen.....


Men nu ska vi snart gå ut på en ny runda. Kanske händer det något spännande då? Man kan ju alltid hoppas........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar