Powered By Blogger

tisdag 17 juli 2012

Tidig morgon.....färskfoder......

Jag vaknade redan vid fyrasnåret av tidningsbudet och i natt skällde jag ut honom. Det är inte ofta jag gör det men den här gången kände jag för det. Självklart vaknade matte också. Hon sa till mig att gå och lägga mig igen men det hade jag ingen lust med eftersom jag inte fick ligga i hennes säng så jag vandrade runt lite i lägenheten och kollade in vad katterna pysslade med för dom hade ju också vaknat förstås.....Efter en timme steg matte upp och gick ut med mig. Hon blev väl lite irriterad på mig som inte kunde vara stilla och sova en stund till......




När vi kom in la jag mig en stund för att sova men då var matte klarvaken så hon satte sig i köket och åt en tidig frukost. Hon lyssnade på radion och löste korsord också..

När jag äntligen fick min frukost så visade det sig vara färskfodret som matte köpte igår. Först blev jag lite misstänksam men det luktade så gott så jag kunde inte låta bli att smaka på det........Och det var så jättegott....Jag slickade noga rent skålen. Jag hade kunnat äta mer men det fick jag förstås inte.......Hoppas nu att jag får sån här mat varje dag....... 


För övrigt har det varit en trist dag. Matte har så himla ont i ryggen så hon kan knappt gå. Visst har jag rastat men annars har vi mest roat oss här inne. Lite synd är det eftersom det har varit så fint väder här hela dagen men det kommer ju fler dagar.......


Nu väntar vi på att Robban ska komma efter jobbet och hjälpa matte att hämta en balkongmatta som matte har skickat efter. Den kom idag och finns på närbutiken så nu lär jag få följa med dit igen......Nu börjar jag bli van att stå bunden där utanför......fast närbutiken på förra stället där vi bodde förut var mycket bättre för där fick jag alltid godis av butiksägaren. Det får jag inte här .....dålig stil faktiskt....inte kul för oss hundar att vänta utanför. Det har faktiskt hänt att matte har tagit med sig godis till mig men inte händer det jämt inte......faktiskt ganska så sällan om sanningen ska fram......



Här väntar jag utanför närbutiken på förra stället. Jag vet att jag får godis av den snälla butiksägaren....


1 kommentar:

  1. Hoppas det blir ordning på magen nu.

    Vi har börjat söka kantareller och igår gick det riktigt bra. Vinga börjar fatta vad det handlar om.
    Skönt att jag fick nytta av kunskaperna från din kantarellsökskurs även om Sickan gick gick bort.
    Kram Jenny och Vinga

    SvaraRadera