Powered By Blogger

torsdag 5 juli 2012

Båtsman, tyst.....matte hemma igen......

Min matte kom hem från kryssningen igår kväll. Jag var på balkongen när jag såg matte komma släpandes på den tunga resväskan. Jo, det är hjul på väskan men det var jobbigt ändå såg det ut som. Vägen sluttar lite uppför hela vägen från pendeltåget. Jag blev lite fundersam först. Var det matte eller inte? ....men sen såg jag att det var hon och jag blev jätteglad. Jag visste inte riktigt hur jag skulle bete mig...Matte måste gå förbi och runt huset innan hon kan komma in och jag tyckte att det tog en evig tid men äntligen så var hon hemma......

Ja, det har ju inte gått någon nöd på mig precis. Robban ställde väckarklockan på åtta igår morse. När han är ledig kan han sova länge men nu måste ju jag få gå en morgonrunda och nog blev det en runda alltid...Vi gick en jättelång promenad. Jag tror inte att jag har gått så här långt över huvudtaget någon gång tidigare......Robban hade tagit med sig vatten till mig och det var väl tur för törstig blev jag även om det inte hade blivit så väldigt varmt ute ännu.......

Jag sov i flera timmar efter promenaden men vi var ute på flera kortare rundor senare på dagen. När matte kom hem tog vi en promenad bort till pizzerian. Robban ville ha en pizza för han hade inte ätit någon mat ännu.




Robban band upp mig i staketet utanför. Intill mig fanns det bord för gäster som vill äta utomhus. Där satt det ett gäng tonårsgrabbar och väntade på sin mat.

Jag gnällde lite när matte och Robban gick in på pizzerian för jag ville inte stå där. Då ropar en av grabbarna vid bordet "Båtsman, tyst"...Då vände jag mig mot grabben och skällde det högsta jag kunde mot honom. Det var bara ett skall men det var jättehögt....Alla började skratta, ja även grabben som fick en åthutning av mig.........Alltså någon måtta får det väl vara...Jag gnällde faktiskt väldigt tyst så det kunde knappast störa......och förresten så heter jag inte Båtsman....


Matte hade inte köpt med sig någonting till mig från resan för det fanns ingenting till hundar att köpa på båten...Vad dåligt tycker jag.......men matte sa att kryssningen var jättetrevlig. Matte satt mest på soldäck fast i skuggan för hon tål ju inte solen. Det hade varit sol och vackert väder hela tiden....och så hade hon ätit en massa god mat.....Ja, ja, det låter inte dumt alls...Jag hade gärna följt med......

Matte hade med sin några bilder från skärgården som de passerade igenom och det ser ju jättefint och härligt ut med allt vatten......






Idag har vi inte gjort så mycket mer än vanliga promenader och lite träning här inne.....

Ja, matte har städat förstås. Även om Robban dammsög igår så märktes det inte idag...fattar inte att jag fäller så mycket fortfarande..........

Nej, nu ska jag sova. Klockan är mycket.........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar