Powered By Blogger

lördag 7 juli 2012

Åskoväder i natt.......kvavt idag.....

Den här dagen blev inte direkt roligare än gårdagen. Jag har varit jättetrött och sovit en del.



Det beror mest på att jag inte sov så mycket i natt. Det fick inte matte heller göra för jag höll henne vaken sedan halvtvåsnåret. Alltså jag var jätteorolig i natt. Nu var det inte så konstigt kanske för det var världens åskoväder. Det dundrade och blixtrade som bara den och regnet vräkte ner......





Nu är det ju inte bara åskan som gör mig orolig. Matte undrar fortfarande vad det är som gör att jag vaknar på nätterna och då alltid vid två/tretiden för att oroligt och flåsande vanka runt? Jag lägger mig en kort stund intill mattes säng på golvet men bara efter någon minut är jag uppe igen och så håller jag på...Matte försöker få mig att slappna av men det hjälper bara för stunden.....Inte förrän strax efter fyra slappnar jag av så att jag kan somna och det var likadant nu i natt....Matte tror inte att det är för varmt här inne för det spelar ingen roll om balkongdörren och fönster är öppna och matte har ju även gått ut med mig men det hjälper ju inte heller......



Promenader och lite lydnadsträning har jag fått göra idag...Det har varit fint väder men också väldigt kvavt så matte tyckte att det var tufft att vara ute. Hennes astma gillar inte sådant här väder.......Jag blev också andfådd och flåsade en hel del......

Hoppas att det är bättre luft i morgon så att vi kan vara ute längre.......






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar