Powered By Blogger

fredag 27 juli 2012

Överraskad o skrämd.....sovit mycket.....

När matte och jag ska gå ut på morgonrundan så brukar vi gå genom källaren. I morse blev jag överraskad av två personer som dök upp i källargången. Jag reagerade snabbt och skällde ut dem men matte tyckte att det var helt onödigt. Hon var väl rädd att jag skulle väcka hela huset för jag skäller väldigt högt. Klockan var inte ens sex.......matte har ju alltid sagt att mina nerver sitter utanpå kroppen för jag är så känslig både vad gäller plötsliga ljud och synintryck......men herregud, jag blev ju skrämd av de där personerna...det brukar aldrig vara någon i källaren, åtminstone inte så tidigt.......


Matte åkte med 12-pendeln till en optiker i Stockholm för hon behöver nya glasögon. Ja, det har hon behövt i flera år men nu blev det äntligen av.......


Jag hade en sådan tur så att Robban kom precis innan matte åkte. Han hade jobbat i över ett dygn i sträck och hade haft mycket att göra hela tiden så han var ganska så trött. Robban somnade nästan på en gång men jag slapp i alla fall vara ensam. Jag väckte honom en gång för jag behövde gå ut. Sedan somnade vi om båda två igen.




Det tog fyra timmar innan matte var hemma igen. Då tog vi en lite längre promenad innan jag fick min kvällsmat. Idag fick jag fläskfilé i maten så det var rena kalasmaten......mums....




Och nu har vi gått en promenad igen. Vi blev lite ledsna när vi såg att måsungarna inte var kvar på fotbollsplanen. Där var bara en massa kajor......Jag undrar om de har skrämt bort de söta måsungarna????


Nu ska jag få mitt kvällskex och det ska bli gott.......sedan är det dags att sova.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar