Powered By Blogger

måndag 2 juli 2012

Olydig.....dietkost......minisemester.....

Jag sov hela natten igen och det var skönt......och jag tror faktiskt att matte sov lite bättre i natt också.......

Eftersom jag var så dålig i magen igår så fick jag dietkost idag vilket innebär kokt ris som jag inte är så där jätteförtjust i men det går ju ner förstås.....Jag är mycket bättre i magen idag och det är ju verkligen skönt.....

Men jag var olydig idag igen......Vi mötte grannens jättefina goldenhanne som jag är så förtjust i. Vi fick leka en stund men när matte sedan kallade in mig så struntade jag fullkomligt i det. Jag låtsades inte höra att hon kallade på mig för jag ville fortsätta att leka med min kompis....Min matte tjatar aldrig utan hon vände bara och gick därifrån. Jag ville ju inte att matte skulle lämna mig så jag rusade efter henne....En gång stannade jag till och vände mig om, tvekade lite men så satte jag fart fram till matte....Självklart fick jag beröm men hon var nog lite besviken på mig ändå som inte lyssnade på en gång.....men han är så stilig och snäll den där killen....






Och i morgon ska matte åka på en minisemester och jag får inte följa med. Matte behöver miljöombyte säger hon även om det nu bara blir i ett dygn. Robban är ledig i morgon och på onsdag så han ska ta hand om mig och det ska bli jättekul......Sedan jobbar han varenda dag i hela juli så matte måste passa på nu när han har möjlighet att passa mig....Matte ska åka till Åland och hoppas att hon kan koppla av på fartyget...Min matte åker aldrig bort så det blir väl roligt för henne att få se något annat kan jag tänka mig.......Hon är lite ledsen över att jag inte kan följa med förstås....men hon är ju snart tillbaka igen....

Nu väntar jag faktiskt på att Robban ska komma snart för han har slutat sitt pass på jobbet.......När han kommer ska han följa med på en promenad..........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar