Powered By Blogger

söndag 15 juli 2012

Bränder....regn.....dietkost.....


Tre gånger försökte jag ta mig upp i mattes säng i natt men hon puttade bara ned mig. Klockan fem gick vi ut för matte trodde att jag behövde det eftersom jag var dålig i magen igår igen och så hade jag svårt att komma till ro. Det regnade ute. Vi gick en bit neråt mot småbåtshamnen här intill. Jag kissade men något mer behövde jag inte göra. Däremot tyckte matte att jag var ovanligt stirrig. Huvudet gick som en propeller på mig och jag var lite nervig. Det luktade så konstigt och inte alls gott och jag kunde inte fatta vad det kom ifrån............men matte såg att det stod en utbränd bil på parkeringen intill båtarna.........

Ett par timmar senare ringde Robban som hade jobbat på natten och sa att det hade skett två bilbränder under natten och den ena var just bilen som vi såg..Den andra var på andra sidan stan i industriområdet. De hade tuttat på i en skola också....Enligt polisen så var det välplanerat. Förövarna skulle uppehålla polisen vid bränderna medan de gjorde inbrott på ett företag men de lyckades tydligen inte med det ändå och det var ju bra......


På den här parkeringen stod den utbrända bilen...


När vi gick en promenad nu på eftermiddagen såg vi bärgningsbilen transportera bort den totalförstörda bilen.......Jag fattar inte varför folk gör såna idiotiska saker????


Det har regnat i stort sett hela dagen. Matte tyckte inte att det gjorde så mycket för det har ju inte regnat så mycket här tidigare. Hon tyckte till och med att det var riktigt skönt ute.....Ja, jag bryr mig inte om ifall det regnar eller inte.......


Nicklas, Carinas son kom hit på en blixtvisit. Han käkade middag och sen åkte han igen. Han har varit på seglarläger i en vecka och i morgon ska han och hans pappa åka till deras lantställe och vara där i en vecka. Det var jättekul att träffa honom även om det bara blev en kort stund........


För mig blev det ris och fiskbullar igen eftersom magen aldrig vill bli bättre och nu börjar jag tröttna på det här.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar