Powered By Blogger

torsdag 19 juli 2012

Tidig morgon.....vattenläcka......nötlever.....

Matte tycker att den här dagen har varit lång men det är väl inte så konstigt med tanke på allt hon har hunnit med.


Jag väckte matte i natt igen som vanligt. Vi gick ut för morgontoa strax efter fem redan. Det fanns många spännande dofter i gräset så helst hade jag stannat ute men det fick jag förstås inte.


Matte käkade frukost, bäddade, diskade och gjorde rent i kattlådorna innan hon tog bussen som går halvåtta för att åka till ICA och handla. Hon ville vara där tidigt för att slippa trängas med en massa folk.....När matte kom hem gick vi en längre promenad. Idag fick jag jättemycket beröm för att jag var så duktig när vi mötte hundar. Det var jag inte igår kan jag gott erkänna.


Matte hade med sig nötlever hem från ICA. Det luktade jättegott. Hon säger att hon ska använda det när hon ska lära mig att leta efter kantareller...Nu vet inte jag vad kantareller är för något men jag ser verkligen fram emot att få smaka på den goda levern.........Vi ska vänta i några dagar för matte vill först se att jag fortfarande är bra i magen innan hon vill ge mig lever.......


Sedan städade matte på balkongen för att hon skulle lägga på mattan som hon hade köpt. Det blev jättefint. Den är mjuk och täcker hela golvet. Kanske inte så praktiskt med en svart matta med tanke på att jag fäller så mycket hår men det blir ju mattes problem......





Robban som var ledig idag efter att ha jobbat hela natten följde med på eftermiddagspromenaden. När vi kom ut så rann det en massa vatten längs med vår gata. Det var en vattenläcka och det bara sprutade upp vatten genom den spruckna asfalten...Ja, det forsade riktigt ordentligt...Jag blev jätteglad och försökte på alla vis att komma åt att hoppa i vattnet men det fick jag inte. Visst jag håller med matte om att vattnet inte alls såg så rent ut men vad gör det? Inget roligt får man göra........Jag älskar att plaska i vatten....



Robban och jag kollar åt varsitt håll för det händer spännande grejer utmed gatan...
De har fått stopp på vattenläckan men det krävs många maskiner och gubbar för att få ordning på det hela.....


Nu ska vi gå en runda igen........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar