Powered By Blogger

tisdag 10 juli 2012

Sovit, sovit, sovit......jättearg.....

Idag har jag sovit och sovit och sovit och ändå sov jag hela natten också, åtminstone nästan hela.....Det är nog inte bara magsjukan som gör mig trött. Det har varit så varmt och kvavt också.......



Tidigare idag blev jag jättearg också...När jag hade varit ute på en rastrunda så gick vi runt gaveln på huset för det är närmare till ingången den vägen och så är det gräs man går på i stället för asfalt......Både matte och jag blev totalt överraskade av en ilsken hund som stod på balkongen precis bakom hörnet. Där brukar det aldrig vara någon hund. Balkongen sitter ganska så lågt också... Det var en jack russell och han var verkligen ilsken...men jag reagerade snabbt. Jag blev så arg så jag hoppade upp mot hunden som högg efter mig mellan spjälorna i balkongräcket och det innan matte hann reagera....Jag svarade emot och då blev den lilla ännu mer ilsken...Ja, det blev ett himla liv.......Hundens ägare kom ut och lyfte in honom i lägenheten och matte fick mig lugn. Det fanns en hund till på balkongen men den hörde man inget av så den brydde jag mig inte om........Jag hatar små ilskna hundar som tror att dom är något.....


Nu ska vi ta en promenad igen.......Det är nog lite svalare så här mot kvällen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar