Powered By Blogger

fredag 20 juli 2012

Hundkex......fästingmedel.....

Matte har varit igång som vanligt hela dagen. Efter morgonrundan stack hon ner till tvättstugan igen och körde två maskiner. Medan maskinerna jobbade så gjorde matte de vanliga morgonbestyren. När tvätten hade torkat så åkte matte in till centrum. Hon skulle hämta en kjol till Carina. Den hade spruckit i sömmarna så nu har en skräddare lagat den. Carina använder den på jobbet nu när det är sommar...Det är varmt att jobba i långbyxor.....Matte tycker att arbetsgivaren borde kunna ge henne en kjol till som ombyte eftersom Carina har jobbat där i så många år.....


När matte kom hem fick jag en kortare rastrunda innan hon åkte iväg till ICA. För trots att hon storhandlade igår så hade hon förstås glömt en del saker. Bland annat hade hon glömt hundkexen som jag brukar få så det var verkligen viktigt att hon kom på det....Nu är kvällen räddad.....



Matte har köpt nya blommor till balkongen också. En av dem heter lavendel och den luktar jättestarkt.....Jag känner igen den doften för matte har lavendel i fästingmedlet som hon sprayar på mig....Förresten, jag har inte haft en enda fästing på evigheter......det här medlet och b-vitaminerna som jag får dagligen har kanske skrämt bort fästingarna? Man kan ju hoppas i alla fall.....



Och här utanför jobbar dom med vattenläckan fortfarande. Det är ett jättestort hål i gatan och ett himla liv på arbetsmaskinerna.....



Vi ska strax gå ut på en längre promenad för jag har inte varit ute så mycket idag.....Ska bli skönt att komma ut nu när det kanske är lite svalare. Det har varit varmt och soligt hela dagen......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar