Powered By Blogger

fredag 13 juli 2012

Cirkusdjur........varmt, puh.....

Jag är lite bättre i magen idag igen.........Matte glömde förstås att köpa fisk när hon var inne i stan så jag har fått ris och falukorv i stället och det var ju inte så dumt.....Jag har inte haft någon diarré på hela dagen....peppar, peppar, hoppas att det har gått över nu....

Idag har jag såg flera mycket märkliga djur när vi passerade fotbollsplanen. Nu är det en annan cirkus här...Jag blev förstås förvånad när jag fick syn på dem och visste först inte riktigt hur jag skulle bete mig.......


Vad är det för märkliga djur som är här?
Matte säger att det är kameler och lamadjur....



Och så hästar också...



Men jag tycker nog att ankorna var roligast...Dom blev jag väldigt nyfiken på....



Vi har gått förbi cirkusdjuren tre gånger idag. Ankorna kom faktiskt ända fram till staketet sista gången...De ville nog hälsa på mig och jag på dom. Jag ville gräva mig in under staketet men det fick jag förstås inte......Undrar vad ankorna gör på en cirkus egentligen?

Det har varit så himla varmt och soligt hela dagen så det nästan har varit jobbigt.....Vi har precis kommit in från en promenad. Tror att jag måste vila ett tag........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar