Powered By Blogger

söndag 8 juli 2012

Besök......nötstek....

Vi hade en himla tur i morse. Vi gick morgonrundan klockan sex och då var det skönt ute. Precis när vi hade kommit in igen så bröt värsta ovädret ut med åska och ösregn. Vi käkade frukost och sedan somnade jag om fast i natt har jag sovit nästan hela natten och det var jätteskönt. Medan jag sov rensade matte fyra liter jordgubbar och kokade sylt på dem......men den får matte behålla för sig själv.....

Robban kom vid halvniotiden. Han hade jobbat i ett dygn då och hade haft jättemycket att göra så han var trött men han följde med på en promenad i alla fall. Då var det fint väder igen även om det var kvavt. Ett par timmar senare gick vi ut igen och då var det dags att borsta mig. Som vanligt blev hela marken täckt.........




Carina har ju också varit här. Hon åkte iväg med en kompis för att hämta lite grejer och var borta i några timmar........Kompisen hade med sig en schäfertik men jag fick inte hälsa på henne, främst för att tiken är lite vek och jag inte gillar schäfrar..Hon hade tydligen blivit attackerad av en rottweiler nyligen.......Matte ville inte riskera något sa hon......löjligt tycker jag.......

Sedan kom Nicklas, Carinas son och hälsade på oss. Jag blev jätteglad när jag fick syn på honom från balkongen. Han ska åka på seglarläger i morgon så han blir borta hela veckan......Låter verkligen jättekul.......


Idag fick jag jättegott kött i kvällsmaten. Jag fick resterna av nötsteken som de hade ätit till middag...Det luktade ljuvligt och det var verkligen smaskens.......Det skulle jag kunna äta varje dag........

Vi ska väl strax gå en promenad igen. Nu hänger regnet i luften igen......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar