Powered By Blogger

onsdag 25 juli 2012

Sjuk matte.....gott kött.......måsungar.....

Jag bloggade aldrig igår för matte blev sjuk och sedan orkade jag inte för det blev alldeles för sent....

När matte stod och lagade mat på eftermiddagen igår blev hon plötsllgt jättesjuk. Hon fick världens huvudvärk och så kunde hon inte stå på benen. Samtidigt fick hon en mycket konstig smak i munnen...Hur som helst så var det tur att Robban var här. Han tog blodtrycket på matte och det var skyhögt....Matte blev tvungen att åka till akuten på SÖS.....Jag blev jätteorolig när Robbans kollegor kom och hämtade henne....

Matte fick göra en massa undersökningar innan hon kom hem sent på kvällen. Jag blev i alla fall jätteglad när matte äntligen kom igen.......


Matte har ju inte mått så bra idag heller så det var tur att Robban var ledig idag så att jag kunde få komma ut på mina promenader. Vi såg två små söta måsungar som "bor" på fotbollsplanen, ja, vi har faktiskt sett dom i flera dagar nu......De ser så ensamma ut där de ligger på gräsmattan......


Robban följde med matte till apoteket också för matte måste hämta ut några mediciner som ska få henne att må bättre. Och när de var i centrum gick de in i köttbutiken och köpte gott kött till mig .....Det var ju snällt ...Matte blandade i lite kött i min kvällsmat......åh så smaskigt gott det var.....


Alldeles nyss gick vi en promenad igen och då stannade vi till vid närbutiken. Matte ville hyra en videofilm.





Undrar om matte och Robban kommer nu?



Idag åkte Carina och Nicklas på en dygnskryssning till Åland. Meningen var att matte skulle följa med men nu gick ju inte det eftersom hon inte mår så bra och det var ju synd även om matte inte tycker att det gör så mycket för hon var ju på den kryssningen för ett tag sedan........


Nu ska jag ta och vila en stund ute på balkongen.........








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar