Powered By Blogger

tisdag 31 juli 2012

Bjäbbig hund......tranbär.......OS

Jag har inte så mycket att berätta. Det har inte hänt så mycket idag.

Matte gick ut med mig strax före sex i morse men sedan är det Robban som har gått promenader mig under dagen, ja fram tills han var tvungen att åka till jobbet klockan fem. Han jobbar hela natten.



Jag har varit jätteduktig vid alla hundmöten idag utom när en liten tibetansk spaniel kom rusande mot mig. Jag stod stilla och kollade på honom men när han började att ilsket skälla och bjäbba på mig så blev jag arg. Jag gillar inte att alls att hundar skäller på mig. Och den fegisen vågade sig förstås inte ända fram utan stannade några meter ifrån mig. Han var väl rädd att jag skulle få tag i honom.......Till slut kom hans matte och tog honom med sig......


Matte var iväg till vårdcentralen på förmiddagen. Doktorn sa att matte var ett levande bevis på att tranbärsbehandlingen fungerar. Matte hade ingen urinvägsinfektion längre och det var väl himla skönt för henne. Hon ska fortsätta med tranbärskapslarna och tranbärsjuicen så att hon håller sig frisk.....


Matte kollar ju mycket på OS-sändningarna och jag förstod att det var väldigt spännande på fälttävlan där vi tydligen fick vår första medalj.......Jag kan ju knappast undgå att märka på matte om det är något spännande på gång....Min matte är verkligen en riktig sportnörd........Fast hon ser i alla fall till att jag får mina behov tillgodosedda i första hand och det är jag tacksam över......


Nej, nu är det dag att sova.....God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar