Powered By Blogger

onsdag 11 juli 2012

Bättre i magen.....trasig bil......födelsedag.....

Var ute för att morgonkissa klockan halvsex i morse. Jag sov större delen av natten. I och för sig försökte jag vid något tillfälle i natt att gå upp och lägga mig i mattes säng men hon puttade ner mig igen......

Jag är bättre i magen men inte helt bra ännu men det går ju i alla fall åt rätt håll.....

Vi hann gå en promenad på förmiddagen innan matte skulle iväg och uträtta ett par ärenden inne i centrum.



Carinas bil gick sönder i förrgår kväll. Nu följde matte med Carina och hämtade bilen på verkstaden så det tog ett par timmar innan de var hemma igen. De var inne o handlade på ICA också som vanligt och i köttboden och på apoteket.....

Igår hade ju Carina ingen bil så hon var tvungen att åka pendeltåg och buss för att ta sig till jobbet och hon är ju inte van vid det. Sanningen är att det var första gången hon gjorde det och säkert den sista. Hon fattar inte att folk orkar åka kommunalt varje dag. Fullsatta tåg, skrikande ungar och kaos vid Centralen med alla stressade människor......Och sedan buss på det ända ut till Frihamnen så det är ju en bit att åka.....Matte som alltid åker kommunalt skrattade bara åt Carina................Ja, det var väl tur att bilen blev klar idag.....                                                                            


När de kom hem var det dags för ny rastrunda...sedan fick jag kvällsmat. Jag tycker att det var lite väl mycket ris i det men självklart käkade jag upp alltihop....


I morgon fyller Robban år och det är ju kul för honom men det blir det inte för mig.......Robban ska bjuda matte och Carina och sin tjej Cilla och hennes son på en mycket populär restaurant i Stockholm och då måste jag vara ensam här hemma....Det blir inte kul alls kan jag tala om.......men så är det väl för oss hundar. Vi får inte följa med överallt.....orättvist tycker jag.....

Nu ska jag vila en stund fram till kvällsrundan.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar