Powered By Blogger

lördag 15 december 2012

Blötsnö och stormvindar....julklappar....

I natt smög jag försiktigt upp i mattes säng. Jag vet ju att hon inte vill att jag ligger där för att det blir så trångt så jag var extra försiktig. Jag var lite spänd i början för jag trodde att matte skulle knuffa ner mig men till min förvåning sa hon ingenting utan lät mig ligga kvar. Det dröjde inte länge förrän Iris också var uppe i sängen. Hon la sig på en av huvudkuddarna men där fick hon inte ligga i fred för Leo hoppade upp och puttade bort henne och sedan la han sig där i stället. Så låg vi sedan i ett par timmar innan jag tyckte att det blev för obekvämt och la mig på golvet intill sängen i stället.....


Matte var glad över att hon inte hade åkt in till Hundmässan för det har varit stans oväder ute och är fortfarande förresten. Det har snöat och blåst stormvindar mest hela dagen. Matte trotsade dock vädret och följde med ut på en längre promenad för hon ville ha frisk luft. Den blöta snön piskade i ansiktet men mig bekom det inte ett dugg........


 
 

 
Jag skällde ut ett rådjur som sprang förbi i skogsdungen


Matte har slagit in julklappar idag och det tog ju sin lilla tid och framför allt då på grund av att Iris skulle "hjälpa" till. Den nyfikna katten är på allt och när det är dags för julsnören så blir hon helt vild.......Matte fick säga till henne på skarpen och putta ner henne på golvet men envis som hon är så var hon snart uppe igen. När matte hade puttat ner henne ett visst antal gånger blev Iris sur  och gick därifrån och la sig i soffan i stället.....


 
 
 
 
Jag fick nötfärs och spagetti i kvällsmaten och det var riktigt riktigt gott....Nu väntar jag på kvällsrundan och det blir säkert Robban som går ut med mig. Nu kollar han på en hockeymatch som går på TV. Matte lär inte ge sig ut frivilligt i det här vädret igen. Förresten så har hon huvudvärk och det gör ju inte henne piggare precis.......bihåleinflammationen vill inte ge med sig helt tydligen.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar