Powered By Blogger

tisdag 18 december 2012

Kloklippning....klokapselbrott....

Vi hade sovmorgon idag, Robban och jag. Matte ringde och väckte oss strax före tio. Då var hon klar hos tandläkaren....Robban fick bråttom för vi skulle träffa matte på hundtrimmet som finns i hundcaféet här i stan. Det är en bra bit att gå dit så vi skulle åka en station med pendeln som gick klockan elva. Vi hann med tåget men jag glömde bort att göra mina toalettbestyr och när vi klev av tåget ska man gå uppför en brant backe och där fanns så många nya intressanta dofter så då glömde jag bort det här med toan.

Väl framme vid trimmet så upptäckte jag matte som satt där inne och fikade. Jag blev jätteglad när jag fick syn på henne. Meningen var ju att jag skulle få klorna klippta och baktassarna gick bra men när hon skulle klippa klorna i framtassarna så ville jag inte det för jag hade jätteont där...Det visade sig att jag har något som heter klokapselbrott i två klor, en klo på varje tass, så det slutade med att jag slapp klippa klorna på framtassarna men jag hörde sedan att jag måste till veterinären på torsdag i stället....och det låter inte alls kul......


Inte förrän vi var på hemväg igen kom jag på att jag inte hade gjort min morgontoa ännu så efter många om och men hittade jag ett ställe som jag kunde sätta mig på.....men det är inte lätt på främmande ställen och så all denna snö men till slut var jag ju tvungen.....Då var klockan redan över tolv på dan.....




Väntar på pendeltåget när vi ska åka hem.....Att vänta är inte min specialité precis....


 
Nu kommer tåget där borta.....äntligen...
 

Matte har uträttat några ärenden under eftermiddagen och då har jag mest sovit. Det var lite jobbigt med den här utflykten tycker jag..........


Nu ska vi i alla fall ut på kvällspromenad......Det har snöat ännu mer, jippie.....så kul.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar