Powered By Blogger

torsdag 13 december 2012

Ishalka......lyssnar inte.....

Matte hade skrivarbete att göra idag och det tog hela förmiddagen. Robban och jag var ute på en promenad som vanligt. Nu var det bättre plogat men herregud så halt det var bitvis......Till och med jag halkade runt ibland men jag hoppade upp på snövallarna när det gick för det var både lättare och roligare att gå där.....


När matte var klar med sitt jobb så följde hon med då jag och Robban skulle ut på en ny promenad men det gick inte fort inte...Hon gick med myrsteg på grund av det isiga underlaget. Det skulle inte skada om de kunde sanda lite också tyckte matte men man kan väl inte få allt......Som vanligt blev jag uppbunden utanför närbutiken för Robban måste ju ha snus. Matte följde med in för att värma sig lite....Ja, det var bra kallt idag......





Sedan har Robban och jag varit ute ett par gånger till men han blev lite irriterad på mig för han tycker att jag inte lyssnar på honom...Nej, det gör jag kanske inte alla gånger men det är ju så himla kul med snön......och så har vi mött en och annan hund som jag var tvungen att sätta mig i respekt för.....


Nej, nu tänker jag gå in och lägga mig hos Robban. Det är skönare i hans säng än på de kalla golven......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar