Powered By Blogger

lördag 1 december 2012

Bus i snön.......ljusslinga...advent....

Jag var alldeles för trött för att blogga igår kväll. Det var jobbigt men kul att busa i snön. På förmiddagen fanns det inte så mycket snö men den kom på eftermiddagen när vi var ute på promenad.....

 
Promenad på förmiddagen.....

 
....och sedan på eftermiddagen

 
Det är kul med snö......
 


För övrigt var matte mest upptagen med att pynta inför advent. Hon tvättade alla gardiner på morgonen för att de skulle bli rena. Det var bara i köket som hon bytte till julgardiner. Hon putsade fönstren och satte dit adventsljusstakar och hängde upp stjärnor och det blev så himla fint......

Och Robban satte upp en blinkande ljusslinga på balkongräcket så nu blinkar det som bara den där ute.....Jag blev först lite fundersam över vad han pysslade med men det blev jättefint, speciellt när det är mörkt ute.......

Det var fullt med snö på balkongen men ändå vågade sig Iris dit ut. Hon såg minsann lite förvånad ut men hon bangade inte för lite snö utan trippade nyfiket omkring. Leo däremot stannade på tröskeln och kollade förskräckt på det vita innan han gick in i värmen och tryggheten igen......



Här sitter Leo och Iris vid sin älskade ampellilja som de gillar att tugga i sig.
Genom gardinen kan man ana den blinkande ljusslingan....
 
 
Idag lördag ska vi hem till Carina som ska bjuda matte och Robban på middag. Det ska bli intressant att se om den nyfikna katten Figaro kommer att reta mig idag också. Sist blev jag ju riven av honom för att han tyckte att jag var för närgången....vilket jäkla sätt egentligen....jag ville ju bara hälsa....men matte säger att jag är för hårdhänt.....
 
 
Nej, nu ska jag och Robban ut i snön igen. Jag ser att det snöar genom fönstren så det ska bli jättekul......Matte ska visst baka muffins......
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar