Powered By Blogger

söndag 2 december 2012

Mycket snö....sjukstuga.....inställt besök.....

Det är rena sjukstugan här.....Matte kände sig dålig redan igår då vi skulle hem till Carina. Hon hade stans huvudvärk men pallrade sig iväg ändå......

Det snöade jättemycket på ditvägen så matte fick inviga sina nya Haglöfskängor........Alltså det var jättekul med all snö, så kul så jag nästan glömde bort att kissa fast det hade gått flera timmar sedan jag gjorde det senast........


 
På väg hem till Carina och Nicklas...


Det första jag gjorde när jag kom till Carina var att leta efter katterna men de hade gömt sig. Lite kattmat fick jag i alla fall i mig innan Carina hann rädda det mesta.......

Jag fick syn på Figaro som låg i fönstret bakom soffan. Han stirrade på mig hela tiden och det gillade jag inte men jag kunde inte komma åt honom......men jag höll ett öga på honom mest hela tiden, ja även på Felix som satt på fönsterbrädan inne i Nicklas rum men den katten vågade jag mig inte fram till. Han verkar faktiskt väldigt opålitlig......Maja såg jag inte röken av. Hon är jätterädd för mig.....löjligt egentligen.......



Figaro känner sig säkert trygg där han ligger den fegisen....
 
 
 
Carina bjöd matte och Robban på middag och jag fick en hel del av nötsteken i mitt färskfoder som matte hade tagit med sig till kvällsmat.......Det var riktigt riktigt gott.....Det bästa av allting var att matte fick ta med sig den överblivna steken med sig hem så jag har fått det idag också.....Riktig kalasmat alltså.......tror att den räcker i morgon också för det var en rejäl bit....
 
 

 
 
Det hade blivit kallare ute på hemvägen men det var verkligen härligt att pulsa i snön...Jag kan gott erkänna att jag blev trött av denna utflykt men kul var det....
 
 
Mindre kul har söndagen varit. Matte var jättedålig när hon vaknade. Förresten störde hon mig i natt också då hon var uppe för att hämta Alvedon och dricka vatten....Hennes huvudvärk hade blivit värre och den sitter i bihålorna. Hon har också jätteont i halsen så hon har inte orkat göra någonting idag mer än slökollat på skidtävlingarna på TV:n. Hon har inte ens varit utanför dörren utan Robban har rastat mig men han känner sig också dålig förutom den jobbiga smärtan i benet. Jag har alltså inte varit ute några längre stunder idag. Det har mer blivit korta promenader.......
 
 
Matte och Robban skulle ju egentligen ha åkt till Robbans flickvän Cilla som firade sin födelsedag idag men de var tvungna att lämna återbud eftersom de inte kunde åka i det skick som de befinner sig i. Matte tycker att det är jättetråkigt att hon inte kunde åka men vad gör man när sjukdomen slår till så fort och oväntat?
 
 
Jag slapp i alla fall vara ensam hemma eftersom jag inte kunde få följa med till Cilla. Matte påstår att jag är alldeles för hårdhänt mot Cillas tik, Affro......pyttsan säger jag bara.....Och dessutom visste inte matte hur mycket folk det var som skulle komma dit. Det skulle nog bli alldeles för trångt om jag var med trodde hon....Matte ville inte heller att jag skulle dreggla ner gästernas kläder för det skulle nog inte bli så populärt........Ja, hur som helst så kom ju inte matte dit heller så då är det väl inget att bekymra sig över......
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar