Powered By Blogger

torsdag 27 december 2012

Snögubbe.....löp???......ilsken tik.....dammråtta

Vi har varit ute på de vanliga promenaderna idag. Det är svinhalt utanför huset så matte höll på att dratta på ändan men hon klarade sig, ja hon klarade hela promenaden med nöd och näppe. Bitvis är det rena isbanorna och däremellan är det barmark. Snön är jättesmutsig och det är inte alls lika kul att hoppa i snön som tidigare.......


 
Spännande dofter finns det i alla fall...


Rätt som det var fick jag syn på en konstig figur som inte har funnits där tidigare. Jag skällde ut honom men han stod blick stilla så jag gick fram för att kolla vad det var för något.....Det visade sig vara en snögubbe men jag tror att han saknade sitt huvud......märkligt...




Det  har egentligen inte hänt så mycket idag även om det har varit kul att vara ute....Jo, i morse hände en incident. I huset bor en Jack Russelltik som inte gillar andra tikar och inte mig i synnerhet. Robban och jag var på hemväg när vi hör tiken  ilsket skälla inifrån trapphuset. Hon har fått syn på mig. I stället för att vänta tills vi har passerat så öppnar de porten och går ut. Det visar sig att det är dottern som är ute med hunden. Hur som helst, JR-tiken är jättearg och det är något som jag inte kan tolerera så jag tar i och svarar emot. Det var i sista sekunden som Robban fick tag i mig för av någon konstig anledning gick låset i kopplet upp när jag tog sats.....Undrar hur den lilla tiken hade reagerat om jag hade fått tag i henne? Ja, jag vet inte riktigt själv vad jag hade gjort men nu hände ju ingenting och det var väl bra antar jag......


Matte är lite fundersam över mitt beteende just nu. Hon tycker att jag beter mig som om jag skulle till att löpa. Hon har räknat med att jag skulle göra det framåt mars månad och inte nu men hon tycker att mitt skvättkissande, mitt emellanåt lite griniga humör och min matlust verkar tyda på att löp är på gång.......Ja, jag vet inte.......Vi får väl se....


Något som jag har förstått är riktigt jobbigt är att jag fäller så mycket hår just nu. Det riktigt rasar av mig. Nu står dammsugaren framme hela tiden och matte tycker att hon själv ser ut som en stor dammråtta med allt hår som fastnar på hennes kläder......


Vad gäller maten så får jag fortfarande goda rester från julmaten men jag hörde att det tar slut i morgon....synd verkligen......men jag ska inte klaga för jag får faktiskt väldigt god mat annars också.......

Nej, nu är det sovdags......Jag lägger mig inne hos Robban tror jag.......







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar