Powered By Blogger

onsdag 26 december 2012

Trött....julklappar.......knäpp katt.....

Jag är faktiskt lite trött efter allt julfirande även om det har varit lugnt....


Jag blev lite uppstressad på julafton då jag såg julklappshögen och väntan på att få öppna klapparna var jobbig. Jag försökte sno något paket i förväg men det fick jag förstås inte......så när julklappsutdelningen äntligen var klar och jag hade lekt en stund så blev jag så trött så jag bara föll ihop och slocknade tvärt.......








Igår på juldagen blev jag tvungen att genomgå en ordentlig pälsvård innan vi gick vi gick hem till Carina. Jag fäller massor av hår just nu. Det bara rasar av mig och matte var helt luden av pälshår när hon borstade mig. Ja, allt och alla jag kommer åt fastnar det hår på.......inte så kul har jag förstått.........Matte tog till och med sig en borste och drog igenom pälsen innan vi gick in till Carina.......tror inte att det hjälpte så mycket ändå......men snön var helt luden av min päls så nu kan väl fåglarna ta hand om det om de behöver något att värma sig med ???


Väl hemma hos Carina gick jag direkt fram till katternas matskålar men de var tomma förstås.....snacka om otur.......och som vanligt var det bara Figaro som vågade visa sig men han satt som väntat i fönstret och stirrade på mig. Nu hade Carina ställt en stor gran framför fönstret också vad nu det skulle vara bra för... Det fanns inte en chans att komma åt kattskrället...........


Efter några timmar gick vi hem. Då var det mörkt och det hade snöat en del. Vi fick hoppa undan flera gånger för att plogbilarna skulle förbi så promenaden tog sin lilla tid......Jag skötte mig i alla fall jättebra även när vi mötte andra hundar så jag fick en del beröm och det sög jag i mig förstås......


Däremot har nattsömnen blivit ordentligt störd av Leo. Han har en liten leksaksmus som han bär omkring på men jag fattar inte varför han måste sätta igång och skrika medan han springer runt med musen???? Alltså, han har världens röstresurser och det går inte att få tyst på katten...Till slut somnade jag av ren utmattning.......och vad är det det första jag hör nu på morgonen??? Jo, Leo som skrikande springer runt med musen i munnen....Vilken knäpp katt.......


 
Leos mus.....
 
Jag ser att till och med musen har lite av min päls på sig men det bjuder jag på...



Jag kan däremot inte klaga på julmaten...Jag har både fått köttbullar, prinskorv, lite skinka och en hel del nötkött i min mat......tycker att det borde vara vardagsmat och inte bara under dessa dagar.......Inte har jag haft problem med magen heller och det tycker framför allt matte är väldigt skönt.......


Nu ska jag äta min frukost och ser fram emot vad matte har lagt i skålen.......sedan lär det väl ta någon timme innan vi går ut på en längre promenad.....Tyvärr måste jag vara ensam hemma i flera timmar sedan.....Matte och Robban har som tradition att på Annandag Jul åka och kolla på ishockey. Djurgården spelar alltid en match denna dag och nu idag möter de Malmö på Hovet............så det blir några ensamma timmar för mig och det är väl inte något som jag gillar direkt......






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar