Powered By Blogger

lördag 22 december 2012

Väntan igen....mer snö....jul.....

Jag var ganska så orolig redan i morse. Jag kände på mig att jag skulle få vara ensam hemma och det stämde förstås.......Jag blev faktiskt lite ledsen när matte och Robban åkte iväg till hans flickvän Cilla för att lämna julklappar.......så nu blev det en ny väntan igen.....



När dom kom hem fyra timmar senare blev jag desto gladare....Robban tog ut mig på en promenad. Det snöade och jag hade så kul i den djupa snön.......och så träffade jag en hundkompis, en jättetrevlig chowchowkille.....Alltså, han är nog lite skraj för mig har jag märkt men ändå blir han glad när han får syn på mig.....Ja, vi busade lite grann men det var på ett mindre lämpligt ställe så det blev bara en kort stund......


Jag har ju bara två kompisar. Förutom den här chowchowkillen så är det också en goldenkille. Alla andra är rädda för mig eller också är det deras ägare som är det.....Matte säger att jag är lite för påstridig och burdus och att det är därför som jag skrämmer de andra hundarna. Och så säger hon att jag inte inser hur stor jag är....kanske är det så???.....


Det verkar som om alla människor stressar och har mycket att göra så här inför julen men matte gör sig ingen brådska precis. Hon har inte fått upp något julpynt eller några dukar ännu. Det får ta den tid det tar säger hon....Hon är dock lite ledsen över att vi inte kan ha någon julgran i år för det får vi inte plats med men jag kan faktiskt inte förstå varför vi ska ha en gran inomhus??? Låter tokigt tycker jag.....fast klåfingriga Leo skulle nog ha haft jättekul med den tror jag.......ja, även nyfikna Iris skulle nog ha haft svårt för att låta bli den men hon är i alla fall inte lika busig som vad Leo är......


I morgon ska matte tydligen göra i ordning julskinkan hörde jag. Det låter väldigt gott i mina öron....men får jag inte smaka en bit blir jag väldigt besviken......


När vi var ute på kvällsrundan upptäckte jag att det hade snöat ännu mer. Jag dök ner i snön så bara baken syntes och sedan rullade jag runt i snön...Det var så himla skönt......Jag skulle ha kunnat stannat ute hur länge som helst men det gick ju inte.....


Nu vet jag inte om jag hinner blogga i morgon så jag vill önska alla som har hittat hit en God Jul!




1 kommentar:

  1. God Jul och Gott Nytt År till min syrra med familj
    önskar Vinga med familj

    SvaraRadera