Powered By Blogger

tisdag 11 december 2012

Sovmorgon...matrester....ilsken rottis....

Idag hade jag sovmorgon fram till halvelvatiden. Matte störde varken mig eller Robban fast hon var förstås uppe redan före sju som vanligt. Huvudvärken gör att hon har svårt att ligga ner så det blir ju inte mycket sömn för henne precis......

Trots att hon inte är ett dugg bättre så följde hon med ut på en långpromenad lite senare på dagen men var det svårt att ta sig fram igår så var det än värre idag för de fick mest pulsa i djup snö. Det har snöat till och från under dagen men plogbilarna lyser med sin frånvaro......och de har lovat ännu mer snö i natt och under veckan så jag undrar hur det här ska sluta?

Vi gick förbi närbutiken för matte skulle  köpa smör och Robban måste ha snus som vanligt. Det var så mycket snö där så det var nästa omöjligt att binda fast mig i staketet....Här hade dom minsann skottat.....


 
Undrar när de kommer ut från butiken?.....
 
 
 
Äntligen ska vi gå....


Matte ger ju alltid mig de matrester som finns kvar eller rättare sagt de rester som hon tror att min mage tål. Idag fick jag något som jag aldrig har ätit tidigare. Jag fick fisk men inte kokt torsk som jag kan få om jag är dålig i magen, nej, jag fick rödspätta. Riktigt gott var det i alla fall så det kan jag tänka mig att äta fler gånger.....


När Robban och jag gick kvällsrundan och nästan var hemma igen så möter vi en riktigt ilsken rottweiler. Herregud, så han skällde och gjorde utfall mot mig och sånt tål jag ju inte så han fick minsann höra att jag kunde svara emot. Robban blev väl inte så glad men den andra hundens husse blev ännu argare på sin hund men vad hjälpte det? Han förde ett herrans liv som retade upp mig ännu mer. Robban försökte lugna mig och till slut lyckades han men det tog sin lilla stund innan jag kunde koppla av.......Alltså, jag vet inte vilken hund det var för varken Robban eller jag har sett honom tidigare men argsint var han verkligen.Hoppas att jag slipper se honom fler gånger.........

Annars har kvällen varit lugn...Jag har lekt en stund med min boll som jag brukar göra på kvällarna.......och så har jag fått mitt kex så nu är jag nöjd......Det är dags att sova....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar