Powered By Blogger

tisdag 4 december 2012

Diarré.........misshandel.....

Jaha, nu är jag sjuk också och jag som tyckte att det fick vara nog med sjukdomar i det här huset. Jag är jättedålig i magen igen och det har jag inte varit sedan jag spydde upp filten.

Jag har inte ätit något konstigt och jag har inte slickat i mig snö som många hundar gör. Matte blev faktiskt lite förvånad över att jag inte har försökt att käka av snön men sånt gör jag bara inte......Nej, matte tror snarare att vi har åkt på något virus allihop...Det är bara Iris som har klarat sig hittills......

Ja, hur som helst hoppas jag att det här går över snabbt för det är jobbigt att ha diarré.........Oftast blir det väldigt bråttom ut.......


 
 
 

En av de få gånger matte har varit ute de senaste dagarna. Hon är fortfarande febrig och döförkyld och det är inget kul alls.....

Jag tycker i alla fall att det är kul med all snö. Jag hade gärna sprungit efter barnen som åkte pulka i backen men det fick jag inte........Det såg så himla kul ut......men som vanligt får jag inte göra något som är roligt......

Fast jag ska inte klaga. Matte berättade att polisen omhändertog en valp här i närheten häromdagen. Både matte och jag tror oss veta vilken valp det gäller. Valpen hade blivit svårt misshandlad av sin husse. Ett vittne hade tillkallat polis och dom tog hand om valpen. Det värsta är att karln har två hundar till. Jag hoppas verkligen att han är snäll mot dom men det vet man förstås inte.......Hur kan människor göra så mot en valp som inte kan försvara sig? Usch, jag mår illa när jag tänker på det.......


Nu är det dags för kvällsrundan. Hoppas nu bara att jag får mitt kex trots att jag är dålig i magen. Annars blir jag ledsen.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar