Powered By Blogger

fredag 28 december 2012

Pälsvård....dammsugarpåsar....ishalka....

Robban har kammat och borstat mig i kväll och jag trodde aldrig att han skulle sluta. En hel plastkasse med hår fick han ihop innan gav upp men han hade nog kunnat fått ihop mer om han hade fortsatt....jag verkar ha hur mycket päls som helst.........





Det värsta är att mattes dammsugarpåsar är slut. Hon har letat efter nya både i Haninge och i Nynäs centrum idag men har inte fått tag i några. Matte är väldigt irriterad för hon prenumererar på dammsugarpåsar men har inte fått leveransen i december som hon skulle ha haft. Matte efterlyste sina påsar hos företaget och i morse fick hon till svar att de har skickat påsarna idag....men det är i senaste laget för matte ska ha gäster i morgon och jag fäller så mycket hår så golven blir täckta på en gång....Borstningen och kamningen hjälper bara för stunden......Hon bävar för att morgondagens gäster ska bli helt ludna.......


Matte, Robban och Carina åkte till Haninge centrum idag för att handla en del grejer......Robban kom hem först så han gick en promenad med mig.......Det var väldigt blåsigt och oerhört halt. Det var kallare ute idag igen så det hade frusit på ordentligt.......När matte var på hemväg höll hon på att inte kunna ta sig fram till vårt hus för det var isgata här utanför. Till slut kunde hon ändå ta sig in genom källaringången utan att ha halkat omkull men det var mer tur än skicklighet säger hon......Matte är riktigt förbaskad på kommunen och även på fastighetsägaren för att de inte ens kan sanda i området....Ja, till och med jag halkade omkring när Robban och jag var ute......





Robban bäddade rent i kväll. Oj, oj, oj, så lakanen såg ut. Jag brukar ju ligga i sängen bredvid Robban och då förstår ni kanske hur mycket hår som fanns i sängen. Lakanen var helt ludna......Jag skäms nästan men jag kan ju förstås inte rå för att min päls lossnar på det här viset......

Ja, nu är sängen ren i alla fall så nu går jag och lägger mig i den.....det är dags att sova......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar